PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sekreterlik Bilgisi
BÜR105
1
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -
Ön Lisans
(1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay)
Amaç
Öğrenciye, sekreterlik mesleğini genel hatlarıyla tanıyabilme, sekreterlik türlerini, görev ve sorumluluklarını öğrenebilme, sekreterin taşıması gereken özellikleri bilme, sekreterin mesleki niteliklerini kavrayabilme, genel olarak sekreterin görevlerini bilme, büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrama ve uygulama yeteneği kazandırma.
Ders İçeriği
Bu ders temel sekreterlik bilgi ve becerilerinin öğretimine yöneliktir.
Ders Veren
Mine ÖZER MUTLU
Hafta
Konu
1
Sekreterlik Mesleğinin Anlamı Kapsamı ve Tarihçesi
2
Sekreterlik Türleri
3
Sekreterin Görev Ve Sorumlulukları
4
Sekreterin Kişisel Ve Mesleki Özellikleri
5
Sekreterlik ve Büro Yönetimi
6
Sekreterlik Mesleğinde Randevu ve Ziyaretçi Kabulü
7
Sekreterlikte Nezaket ve Görgü Kuralları
8
Toplantı Yönetimi
9
Seyahat Organizasyonu
10
Sekreterlik ve Yazışma Kuralları
11
Sekreterin Kişisel ve Kurumsal İmaj Yönetimi
12
Sekreterlik mesleğinde etkin iletişim yöntemleri
13
Sekreterlik mesleğinde zaman yönetimi
14
Sekreterlik Mesleğinde Büro ve Çevre İlişkilerinin Organizasyonu
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
8
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
126
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,94
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili temel düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir.
2
Büro yönetimi teknikleri, işletme yönetimi, hukuk, ön muhasebe ve ekonomi alanlarında yeterli alt yapıya sahiptir.
3
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirebilme becerisine sahiptir.
6
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
7
İnsanlarla ilişki kurabilme ve sürdürebilme becerisine sahiptir.
8
Etkili iletişim kurabilecek ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Bağımsız karar alma ve uygulama becerisine sahiptir.
10
Mesleki plan ve proje, rapor ve iş yazışmalarını gerçekleştirebilme ve bunları sözlü, yazılı ve elektronik olarak sunabilme becerisine sahiptir.
11
Kamusal ve sosyal alanda ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde protokol bilgisine sahiptir.
12
Bilim ve teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
14
Toplumsal değerlere saygılı, sosyal sorumluluk sahibi, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahiptir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
bürolarda iş akışını düzenleyebilir.
5
4
1
3
4
5
2
1
5
1
1
4
5
1
1
Sekreterin görev ve sorumluluklarını bilir.
5
4
1
3
4
5
2
1
2
1
1
4
5
1
1
Sekreterin Kişisel ve mesleki özelliklerini bilir.
5
4
1
3
3
5
2
1
2
1
1
4
5
1
1
Sekreter kavramını ve sekreterlik türlerini bilir.
5
4
1
3
3
5
2
1
2
1
1
4
5
1
1
İş gezileri ve toplantıları organize edebilir.
5
4
1
3
5
5
5
1
5
1
1
4
5
1
1
Ortalama Değer
5
4
1
3
3,8
5
2,6
1
3,2
1
1
4
5
1
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/441133