PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
HİT101
1
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(AnlatımTartışmaSoru-YanıtTakım/Grup ÇalışmasıGöstermeBeyin Fırtınası)
Amaç
Tanımı ve Kapsamı, insan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler.
Ders İçeriği
1. Haftalar Örgütlerde İletişim Biçimleri ve Araçları nelerdir? 2. Haftalar İletişimde Empati ve dinleme becerisi, Bireyler arası İletişim 3. Haftalar Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı 4. Haftalar Halkla ilişkiler karması;Duyurum, Kurumsal reklam, Basın sözcülüğü, Kamu yararına faaliyetler, Lobicilik, Yönetim danışmanlığı, 5. Haftalar Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü 6. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 7. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 8. Haftalar Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan methotlar. 9. Haftalar Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, Programın yazılması:program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması 10. Haftalar Halkla ilişkiler programının uygulanması 11. Haftalar Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi 12. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar 13. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar
Hafta
Konu
1
Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri
2
Halkla İlişkiler Kavramı Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
3
Halkla İlişkiler kavramını tarihsel süreci
4
Halkla İlişkilerin Diğer Bilimlerle İlişkisi
5
Pazarlama, Reklam, Lobicilik, Propaganda Kavramları
6
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
7
Halkla İlişkilerde Tanıma Yöntemler
8
sınav haftası
9
Kurum İmajı ve Kurum Kimliği
10
Örnek Olay İncelemeleri.
11
Kurum-dışı Halkla İlişkiler
12
Kurum içi Halkla İlişkiler
13
örnek olay incelemeleri
14
genel tekrar ve sınava hazırlık
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/441351