PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
2
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/444380