PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yapı Tasarımı ve Analizi
İNŞ134
1
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Teknolojisi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, mimari proje ile statik projeleri birbirinden ayırt eden, yığma ve karkas bina tespiti yapabilen yığma yapıları karkasa çevirebilen ve analizini yapabilen, statik proje çizim temellerini bilen öğrenci yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Proje değerlendirme aşamaları. Donatı maliyet hesapları, yapım türlerine göre binaların analizleri, statik Projeler, mimari projeler.
Hafta
Konu
1
Mimari proje okuma
2
Mimari projeler ile statik projelerin karşılaştırılması
3
Statik projelerden temel planı ve kirişlerinin açılımı
4
Statik projelerden kolon aplikasyon planı ve çizimi
5
Statik projelerden kalıp planı ve çizimi
6
Proje değerlendirme aşamaları
7
Proje değerlendirme aşamaları
8
Yapıların statik projelerinin çizimini değerlendirmek
9
Ara sınav-Yapıların statik projelerinin çizimini değerlendirmek
10
Yığma bir binanın karkas yapıya dönüştürülme ilkeleri
11
Yığma bir binanın karkas yapıya dönüştürülme aşamaları
12
Yığma bir binanın karkas yapıya dönüştürülme uygulaması
13
Yapıların statik projelerini döşeme, kolon kiriş açılımı hesabı
14
Yapıların statik projelerini döşeme, kolon kiriş açılımı hesabı
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanı ile ilgili yeterli düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur.
2
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilir.
3
Alanı ile ilgili konularda bireysel sorumluluklara ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Bireysel bilgi ve becerileri, alanı ile ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini uygulamalı, deneysel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilir, onlara çözüm önerisi sunabilir.
5
Bir yabancı dili temel düzeyde bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilir ve kullanabilir.
6
Alanı ile ilgili konuların gerektirdiği düzeyde bilgi ve teknolojilerini kullanabilir.
7
Alanı ile ilgili konulardaki yenilikleri ön planda tutar, etik, deneysel değerlere uygun, iş sağlığı ve güvenliği ile iş hukuku çerçevesinde değerlendirme ve yorum yapabilir.
8
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir, verileri ilgili doğrultuda toplayabilir.
9
Alanı ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirebilmeli, yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık şekilde eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve sorgulayabilir.
10
Alanıyla ilgili çalıştığı kurumdaki mühendis ve işçi arasındaki koordinasyonu düzenleyebilir ve yönetebilir.
11
Alanıyla ilgili proje okuyabilir, değerlendirebilir, metraj ve keşif işleri yapabilir ve hakediş düzenleyebilir.
12
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programı, çizim programı ve teknolojilerini kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili kalite kontrol deneylerini yapabilir ve raporlarını yorumlayabilir.
14
Alanıyla ilgili 2 ve 3 boyutlu düşünebilir, çizim yapabilir.
15
Alanıyla ilgili kullanılabilecek yapı malzemeleri tanıyabilir ve kullanabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Mimarı projeyi ve statik projeleri birbirinden ayırt edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yığma ve karkas yapıları birbirinden ayırt edebilir ve yığma yapıyı karkas yapıya dönüştürebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karkas yapılarda döşeme donatı çizimlerini yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karkas yapılarda kolon ve kiriş açılımlarını çizebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Donatı miktarını hesaplayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/444512