PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Beden Eğitimi ve Spor
MOS110
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi -
Ön Lisans
(Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama)
Amaç
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi,beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler .
Ders Veren
Emre ŞENYÜZLÜ
Hafta
Konu
1
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili kavramlar
2
Spor Türleri
3
Spor Tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler
4
Yaşam boyu spor
5
Olimpiyatlar
6
Spor Ve Beslenme
7
Futbol
8
Vize, Rekreasyon
9
Basketbol
10
Voleybol
11
Tenis, Masa Tenisi
12
Badminton, Yüzme
13
Doping
14
İlk Yardım
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
18
14
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
4
1
Final
5
1
Ders İş Yükü:
264
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
10,35
Program Çıktıları
1
Elektronik devre sistemlerini tasarlar ve gerçekler.
2
Otomasyon sistemleri için Programlanabilir Lojik Kontrolör programı yazabilir.
3
Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler, deneysel düzenekler kurar, veri toplar, formüle eder ve çözer.
4
Uygulamada kullanılabilecek modern ve teknolojik araç, gereç ve imkânları etkin bir şekilde kullanır, kolayca adapte olur.
5
Endüstriyel robotların temel çalışma mantığını bilir.
6
Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
7
Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
8
Problem çözme becerisine sahiptir.
9
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
10
Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
11
Süreç kontrol ve uygulamalarını hem teorik hem de deneysel olarak gerçekleştirebilir.
12
Bir kontrol sistemi ya da süreci tanımlanmış hedef doğrultusunda çözümleyebilme ve mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ve yazılımları ile programlayarak kontrol edebilir
13
SCADA sistemlerini ve yazılımlarını tanıyarak, temel düzeyde bir SCADA sistemini kullanabilir.
14
Süreç kontrol sistemini analitik, modele dayalı ve deneysel olarak tasarlama ve uygulama becerisini kazanma; bu süreçte karşılaşılabilecek karmaşık durumları analiz edebillir ve yorumlayabilir.
15
Otomatik kontrol sistemlerini analiz, tasarım, uygulama, doğrulama ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde temel düzeyde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisine sahip olabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/444998