PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ekip Liderliği
MOS103
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme
Ders İçeriği
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır
Hafta
Konu
1
Liderlik kavramı
2
Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar
3
Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü
4
Takım türleri
5
İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar
6
Etkin takım kriterleri
7
Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler
8
Vize sınavı
9
Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.)
10
Takımlarda eğitim
11
Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi
12
İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları
13
Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü
14
Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi
Program Çıktıları
1
Elektronik devre sistemlerini tasarlar ve gerçekler.
2
Otomasyon sistemleri için Programlanabilir Lojik Kontrolör programı yazabilir.
3
Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler, deneysel düzenekler kurar, veri toplar, formüle eder ve çözer.
4
Uygulamada kullanılabilecek modern ve teknolojik araç, gereç ve imkânları etkin bir şekilde kullanır, kolayca adapte olur.
5
Endüstriyel robotların temel çalışma mantığını bilir.
6
Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
7
Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
8
Problem çözme becerisine sahiptir.
9
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
10
Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
11
Süreç kontrol ve uygulamalarını hem teorik hem de deneysel olarak gerçekleştirebilir.
12
Bir kontrol sistemi ya da süreci tanımlanmış hedef doğrultusunda çözümleyebilme ve mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ve yazılımları ile programlayarak kontrol edebilir
13
SCADA sistemlerini ve yazılımlarını tanıyarak, temel düzeyde bir SCADA sistemini kullanabilir.
14
Süreç kontrol sistemini analitik, modele dayalı ve deneysel olarak tasarlama ve uygulama becerisini kazanma; bu süreçte karşılaşılabilecek karmaşık durumları analiz edebillir ve yorumlayabilir.
15
Otomatik kontrol sistemlerini analiz, tasarım, uygulama, doğrulama ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde temel düzeyde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisine sahip olabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/445004