PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Araştırma Teknikleri ve Seminer
MOS106
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması
Ders İçeriği
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak
Hafta
Konu
1
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2
Araştırma teknik ve yöntemleri
3
Araştırma teknik ve yöntemleri
4
Araştırma teknik ve yöntemleri
5
Araştırma yapılması
6
Verilerin toplanması
7
Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri
8
Ara sınav
8
Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler
9
Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10
Verilerin değerlendirilmesi
11
Raporun hazırlanması
12
Raporun tamamlanması
13
Seminerin sunumu ve tartışma
14
Seminerin sunumu ve tartışma
Program Çıktıları
1
Elektronik devre sistemlerini tasarlar ve gerçekler.
2
Otomasyon sistemleri için Programlanabilir Lojik Kontrolör programı yazabilir.
3
Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler, deneysel düzenekler kurar, veri toplar, formüle eder ve çözer.
4
Uygulamada kullanılabilecek modern ve teknolojik araç, gereç ve imkânları etkin bir şekilde kullanır, kolayca adapte olur.
5
Endüstriyel robotların temel çalışma mantığını bilir.
6
Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
7
Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
8
Problem çözme becerisine sahiptir.
9
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
10
Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
11
Süreç kontrol ve uygulamalarını hem teorik hem de deneysel olarak gerçekleştirebilir.
12
Bir kontrol sistemi ya da süreci tanımlanmış hedef doğrultusunda çözümleyebilme ve mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ve yazılımları ile programlayarak kontrol edebilir
13
SCADA sistemlerini ve yazılımlarını tanıyarak, temel düzeyde bir SCADA sistemini kullanabilir.
14
Süreç kontrol sistemini analitik, modele dayalı ve deneysel olarak tasarlama ve uygulama becerisini kazanma; bu süreçte karşılaşılabilecek karmaşık durumları analiz edebillir ve yorumlayabilir.
15
Otomatik kontrol sistemlerini analiz, tasarım, uygulama, doğrulama ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde temel düzeyde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisine sahip olabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/445006