PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilimsel ve Mesleki Etik
MOS205
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Mesleki açıdan etik kurullar ve kuralların öğrenilmesi, bilimsel araştırma ve yayınlarda etik kurallarla ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Ders İçeriği
Etik ve meslek etiği: tanım, ilkeler, yaklaşımlar(teoriler),İş etiğinin tarihsel gelişimi,etik dışı davranışlar, Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler (kişiye ve eyleme ilişkin etmenler),Etik din,ahlak ve hukuk ilişkisi,Bilimsel etik nedir?,Bilimsel etik ilkeleri,İntihal,Türkiye ve dünyadaki bilimsel etik kurul ve kararları
Hafta
Konu
1
Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Kavramları
2
Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Kavramları
3
İş Ahlakının Tarihsel Gelişimi
4
Etik Karar Alma Süreci
5
Etik Karar Verme Süreçleri
6
Etik Karar Verme Süreçleri
7
Ahlak kavramı
8
Ahlak kavramı - ara sınav
9
Meslek grupları ve etik
10
Meslek grupları ve etik
11
Uygulamalı Etik Kavramı
12
uygulamalı etik kavramı
13
uygulamalı etik kavramı
14
uygulamalı etik kavramı
15
uygulamalı etik kavramı
Program Çıktıları
1
Elektronik devre sistemlerini tasarlar ve gerçekler.
2
Otomasyon sistemleri için Programlanabilir Lojik Kontrolör programı yazabilir.
3
Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler, deneysel düzenekler kurar, veri toplar, formüle eder ve çözer.
4
Uygulamada kullanılabilecek modern ve teknolojik araç, gereç ve imkânları etkin bir şekilde kullanır, kolayca adapte olur.
5
Endüstriyel robotların temel çalışma mantığını bilir.
6
Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
7
Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
8
Problem çözme becerisine sahiptir.
9
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
10
Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
11
Süreç kontrol ve uygulamalarını hem teorik hem de deneysel olarak gerçekleştirebilir.
12
Bir kontrol sistemi ya da süreci tanımlanmış hedef doğrultusunda çözümleyebilme ve mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ve yazılımları ile programlayarak kontrol edebilir
13
SCADA sistemlerini ve yazılımlarını tanıyarak, temel düzeyde bir SCADA sistemini kullanabilir.
14
Süreç kontrol sistemini analitik, modele dayalı ve deneysel olarak tasarlama ve uygulama becerisini kazanma; bu süreçte karşılaşılabilecek karmaşık durumları analiz edebillir ve yorumlayabilir.
15
Otomatik kontrol sistemlerini analiz, tasarım, uygulama, doğrulama ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde temel düzeyde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisine sahip olabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Etik ihlalleri karşısında uygulanan yaptırımların irdelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Meslek etiği ve kamu etiğinin iş hayatına uyarlanması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmalarda bilim etiğinin öneminin kavranması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/445011