PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilim ve Yaşam
MOS224
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi -
Ön Lisans
(Dersin verilme şekli Yüz yüze )
Amaç
Öğrencilerin üniversite eğitimlerinden beklentilerini belirlemelerini, bu süreci daha verimli geçirmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Üniversitenin ilk yıllarından itibaren iş yaşamını tanıyarak eğitimleri boyunca kendilerini bu hayata hazırlayacak olanakları değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları,tekniklerini,bilimsel sunum hazırlama, bilim ve yaşam arasındaki bağlantı
Hafta
Konu
1
Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları
2
Bilim ve bilim etiği
3
Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori
4
Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori
5
Bilimsel araştırma raporu içeriği
6
Bilimsel Raporunun Biçimsel Yapısı
7
Bilimsel Metinde Dil Kullanım
8
Ara sınav
8
Ara sınav, Bilimsel yayın etiği ilkeleri
9
Bilimsel yayın etiği ilkeleri
10
Bilimsel eserler ve çeşitler
11
İnternet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri
12
Etik standartlar, yasal sınırlamalar ve yazılımlar
13
TÜBİTAK araştırma ve yayın kurulu yönetmeliği YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi
14
Bilim ve yaşamın birarada değerlendirilmesi ve örnekler
15
Bilim ve yaşamın birarada değerlendirilmesi ve örnekler
Program Çıktıları
1
Elektronik devre sistemlerini tasarlar ve gerçekler.
2
Otomasyon sistemleri için Programlanabilir Lojik Kontrolör programı yazabilir.
3
Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler, deneysel düzenekler kurar, veri toplar, formüle eder ve çözer.
4
Uygulamada kullanılabilecek modern ve teknolojik araç, gereç ve imkânları etkin bir şekilde kullanır, kolayca adapte olur.
5
Endüstriyel robotların temel çalışma mantığını bilir.
6
Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
7
Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
8
Problem çözme becerisine sahiptir.
9
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
10
Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
11
Süreç kontrol ve uygulamalarını hem teorik hem de deneysel olarak gerçekleştirebilir.
12
Bir kontrol sistemi ya da süreci tanımlanmış hedef doğrultusunda çözümleyebilme ve mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ve yazılımları ile programlayarak kontrol edebilir
13
SCADA sistemlerini ve yazılımlarını tanıyarak, temel düzeyde bir SCADA sistemini kullanabilir.
14
Süreç kontrol sistemini analitik, modele dayalı ve deneysel olarak tasarlama ve uygulama becerisini kazanma; bu süreçte karşılaşılabilecek karmaşık durumları analiz edebillir ve yorumlayabilir.
15
Otomatik kontrol sistemlerini analiz, tasarım, uygulama, doğrulama ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde temel düzeyde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisine sahip olabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Bilimsel araştırma yapabilir ve bilimsel rapor yazabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilim ve yaşamın birlikte değerlendirilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yayın etiği ilkelerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilim ve Bilim etiği kavramlarını tanımlar, ona dair bir konuyu bilimsel olarak araştırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/445024