PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
METALURJİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Döküm Hataları ve Analizi
MET223
1
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Metalurji -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim-Laboratuvar uygulamaları)
Amaç
Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenlernii, türlerini anlatmak. Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartlar ve onarımını öğretmek
Ders İçeriği
Döküm Hatalarının Çeşitleri, Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenleri, Metal ve Alaşımların Çekmesinden Oluşan Hatalar; a) Çöküntü b) Gerginlikler ve çatlamalar c) Çarpılmalar. Gaz Boşlukları, dart, forsa vb, Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartlar ve onarımı.
Hafta
Konu
1
Giril
2
Kırık ve Çatlak Parçalar
3
Karbon Yüzmesi , Kalıp Ezmesi, Kum Yalaması
4
Curuf, Kum Boşlukları ve Kalıp Düşmesi
5
Erozyon Dartı, Genleşme Hataları
6
Kum Kaynaması, Gaz Sakatları
7
Sert Yüzeyler, Sıcak Yırtılma
8
Ara Sınav, Kum Emmesi
9
Eksik Döküm, Katmer
10
Kalıp Ezmesi, Pürüzlü Yüzey
11
Derece Kaçırması, Çöküntü
12
Kaçıklık, Maça Yüzmesi
13
Çekinti Boşlukları
14
Kalıp Şişmesi, Damarlanma, Atık
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenlerini bilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hata türlerini bilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartları bilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Parçanın onarımını yapmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/445787