PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Anatomi
CGB103
1
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Öğrencilere insan vücudu ve bölümleri, sistem ve organların anatomik yerleşimleri, görevleri, komşulukları, damar ve sinir sistem bağlantıları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Anatomiye giriş ve terminoloji, Lökomotor Sistem, Solunum Sistem, Dolaşım Sistemi, Gastrointestinal Sistem, Ürogenital Sistem, Endokrin Sistem, Sinir Sistem, Duyu Organları
Ders Veren
Kemal ANDIÇ
Hafta
Konu
1
Anatomiye Giriş ve Terminoloji
2
Lökomotor Sistem 1
3
Lökomotor Sistem 2
4
Lökomotor Sistem 3
5
Solunum Sistemi
6
Kardiyovasküler Sistem 1
7
Kardiyovasküler Sistem 2
8
ARA SINAV
9
Gastrointestinal Sistem
10
Ürogenital Sistem
11
Endokrin Sistem
12
Sinir Sistemi 1
13
Sinir Sistemi 2
14
Duyu Organları
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İnsan vücudunu ve bölümlerini tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Organ ve sistemlerin anatomik yerleşimlerini, görevlerini komşuluklarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vasküler sistemi genel hatlarıyla bilir ve kullanılan vasküler yapıları gösterir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sinir sistemini genel hatlarıyla bilir ve innerve ettiği yapıları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Genel sistem fonksiyonlarını bölümünün gerektirdiği yeterlilikte bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vücut sistemlerinin genel fonksiyonlarını tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vucüttaki sistemler ve organların komşuluklarını, görevlerini, damarsal ve sinirsel bağlantılarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüm vücut sistemlerin genel morfolojisini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Genel anatomik terimleri tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Organların anatomik yerleşimini tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/446186