PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fizyoloji
CGB109
1
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi
Ders İçeriği
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır
Ders Veren
Adem KAYA
Hafta
Konu
1
Hücre ve genel fizyoloji
2
Hücre ve genel fizyoloji
3
İskelet-kas sistemi fizyolojisi
4
Endokrin sistem fizyolojisi
5
Endokrin sistem fizyolojisi
6
Solunum sistemi fizyolojisi
7
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
8
Ara sınavı
9
Renal fizyoloji
10
Renal fizyoloji
11
Gastrointestinal sistem fizyolojisi
12
Gastrointestinal sistem fizyolojisi
13
Sinir sistemi fizyolojisi
14
Sinir sistemi fizyolojisi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
10
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Ara Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
78
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,06
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki (canlılığın sürdürülebilmesi için) işlevlerini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/446189