PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk Edebiyatı
CGB106
2
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Çocuk edebiyatını tüm yönleriyle tanıtmak, öğrencilere nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini öğretmek ve bu ürünlerin çocuğun gelişimine katkısını ortaya koymak. Özellikle Türk edebiyatında çocuk edebiyatının nasıl geliştiği konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin bu ürünlerden çocuğun eğitiminde nasıl yararlanabilecekleri göstermek.
Ders İçeriği
Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması, Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk edebiyatı türleri, Türk çocuk edebiyatının güncel durumu.
Hafta
Konu
1
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2
Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması
3
Çocuk edebiyatının amacı ve işlevi. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özellikleri.
4
İçerik ve biçim bakımından çocuk edebiyatı türleri
5
Dünyada ve Türkiye'de Türk çocuk edebiyatının ortaya çıkışı
6
Tanzimattan günümüze Türk çoçuk edebiyatının gelişimi
7
Türk çocuk şiirleri ve özellikleri
8
Ara sınav
9
Çocuk şiirinde Tevfik Fikret ve Fazıl Hüsnü Dağlarca örneği
10
Türk çocuk romanları ve özellikleri
11
Aziz Nesin'in Şimdiki Çocuklar Harika adlı kitabının incelenmesi. Kitap ile ilgili kısa sınav
12
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
13
Okuma alışkanlığının kazandırılmasında çocuk edebiyatının rolü
14
Türk çocuk edebiyatı hakkında genel değerlendirme.
15
Final
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türk çocuk edebiyatının bugünkü durumuyla ilgili fikir edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/446199