PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bitki Tanıma I
PYZ127
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Bu ders öğrencilere; Süs bitkilerinin bitki sistematiğindeki yeri ile ibreli ve yapraklı ağaçların tanınmasına ilişkin bilgi vermeyi amaçlar.
Ders İçeriği
Bitkilerin sistematikteki yeri ve isimlendirilmeleri (tür, cins, familya vd.), Taksonomi kavramı, Süs bitkilerinin sınıflandırılması, Gymnosperm (Açık Tohumlu) ve Angiospermlerin (Kapalı tohumlu) genel özellikleri, Bitkilerin morfolojik olarak tanınması, habitus, gövde, çiçek, yaprak gibi kısımlarının anlatılması, Dış mekanda kullanılan Açık tohumlu (ibreli) önemli park ağaç, ağaççık ve çalılarının (çam, sedir, ladin, göknar, servi, porsuk) sistematik bilgileri, dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj planlamada değerlendirilme olanakları.
Ders Veren
Damla YÜKSEL
Hafta
Konu
1
Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2
Botanikte isimlendirme (Nomenklatür), bitkiler aleminin sınıflandırılması (Taksonomi)
3
İsimlendirmede yaygın olarak kullanılan bazı latince sözükler ve bitkilerin tanınması için gerekli bilgiler
4
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanımı ve dendrolojik özellikleri
5
Gymnospermae ve Angiospermae alt bölümleri arasındaki farklar
6
Gymnospermae'ya giriş
7
Ara sınav
8
Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları ve bu sınıflara ait bitki türleri
9
Coniferae sınıfına giriş ve ibreli türler
10
İbreli türler (devam)
11
İbreli türler (devam)
12
İbreli türler (devam)
13
İbreli türler (devam), Genel Tekrar
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, modelleme gibi yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini, bitkisel ve yapısal materyalleri seçebilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisine sahip olmak
2
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olarak iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıyan ve yetiştirme tekniklerine hâkim olup, peyzajda kullanabilmek
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri toplayabilen, yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen, analiz edebilen, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
4
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları, süs bitkilerinin üretim ve pazarlanma yöntemlerini kullanabilmek
5
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilmek
6
Sektördeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak
7
Peyzajda arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetiği ve uygulama yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi, park ve bahçe düzenleme projelerinin araziye uygulamasını yapabilecek beceriye sahip olmak
8
Çevreye uygun süs bitkilerini seçmek, bunların mevsime göre ekimi, gübrelenmesi, budanması, sulanması gibi işlerin planlanması ve yürütülmesinde peyzaj mimarına yardımcı olabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak
9
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına ve işverene anlatabilme becerisine sahip olmak
10
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilen, takımlarda sorumluluk alabilen ya da bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmış, bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak
11
Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak
12
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilmek
13
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olmakla birlikte bu konuda analiz yapabilen ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisine de sahip olmak
14
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilmek
15
Doğa ve çevre koruma bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Bitkilendirme çalışmalarında, ibreli ve geniş yapraklı ağaçların mevsime bağlı olarak değişen özelliklerinden yararlanabilmeyi öğrenmesi beklenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların ekolojik istekleri ile gelişmeleri arasındaki ilişkiyi açıklaması beklenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanıldığı alanları ayırt etmesi beklenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İbreli ve geniş yapraklı ağaçları fiziksel özellikleri ile tanıması beklenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bitkiler alemini ve süs bitkilerinin bitki sistematiği içindeki yerini bilmesi beklenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/446389