PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genel ve Teknik İletişim
MOS101
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek.
Ders İçeriği
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili.
Hafta
Konu
1
İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar
2
İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci
3
İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
4
Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları)
5
Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri
6
Sözlü İletişim
7
Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları
8
İş Hayatında İletişim ve Türleri
9
İş Hayatında İletişim ve Türleri (devamı)
10
Grafik İletişim
11
Teknolojik İletişim Araçları
12
iletişim engelleri ve çözüm yolları
13
Grup ve Kitle İletişimi
14
Konuların genel bir tekrarı
Program Çıktıları
1
Finans, banka, sigorta ve ekonomi konularında temel kavramlara ilişkin bilgiye sahip olma ve ilgili konulara yönelik verileri basitçe yorumlayabilme becerisine sahip olur.
2
Banka, sigorta ve muhasebe alanında kullanılan ofis paket programlarını (Excel, Word, Powerpoint) kullanabilme becerisine sahip olur.
3
Finans sektöründe, acente yönetimi, kalite , müşteri memnuniyeti sağlama konularında temel bilgiye sahip olur.
4
Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve buna yönelik iş planı oluşturulması konularında temel bilgiye sahip olur.
5
Bankacılık ve sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
6
Sektördeki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip edebilme becerisine sahip olur.
7
Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mevzuatta öngörülen sigorta branşları hakkında temel bilgiye sahip olur.
9
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, sigorta ve banka muhasebesi ile ilgili olayları ve kayıt düzenini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olur.
10
Sektörel Projeler oluşturma ve bu projeleri sunma becerisine sahip olur.
11
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12
Finans sektöründe ihtiyaç duyulan temel hukuk kavramları bilgisine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireysel iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/447142