PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Finans, banka, sigorta ve ekonomi konularında temel kavramlara ilişkin bilgiye sahip olma ve ilgili konulara yönelik verileri basitçe yorumlayabilme becerisine sahip olur.
2
Banka, sigorta ve muhasebe alanında kullanılan ofis paket programlarını (Excel, Word, Powerpoint) kullanabilme becerisine sahip olur.
3
Finans sektöründe, acente yönetimi, kalite , müşteri memnuniyeti sağlama konularında temel bilgiye sahip olur.
4
Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve buna yönelik iş planı oluşturulması konularında temel bilgiye sahip olur.
5
Bankacılık ve sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
6
Sektördeki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip edebilme becerisine sahip olur.
7
Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mevzuatta öngörülen sigorta branşları hakkında temel bilgiye sahip olur.
9
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, sigorta ve banka muhasebesi ile ilgili olayları ve kayıt düzenini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olur.
10
Sektörel Projeler oluşturma ve bu projeleri sunma becerisine sahip olur.
11
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12
Finans sektöründe ihtiyaç duyulan temel hukuk kavramları bilgisine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/447150