PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Diksiyon (Etkili ve Güzel Konuşma)
MOS118
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Dersin amacı öğrencilerin etkin ve güzel bir biçimde konuşma ve kendilerini ifade etme bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.
Ders İçeriği
Konuşma Planı ve Hazırlık Aşaması: Amaçların belirlenmesi, Verilerin toplanması, Planın oluşturulması, Medya seçimi; Sunuş Unsurları: Uzman, Dinleyiciler, Konu, Ortam ve yardımcı araçlar; Sunuş İlkeleri: Örneklerden yararlanma, Kendini dinleyici yerine koyma, Çift yönlü iletişim, Jest-Mimik, Giyim, Duruş, Sesin kullanılması, Müzakere, İkna ve Etkileme, Dinleme becerisi; Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri: Güveni artırmak, İstekle başlamak, Ne söyleyeceğini önceden kararlaştırmak, Konuşmaya başlamak, İkna edici konuşmanın koşulları, İkna edici konuşmanın sorumlulukları, Uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Dersin Programı İşleyiş ve Etkinlikleri Üzerine Genel Tanıtım
2
Ses ve Konuşma Aygıtlarının Tanıtılması
3
Kendini İfade Edişe Yönelik Sunuşlar
4
Genel Kapsamı ile İletişim ve İletişim Kurabilme Becerisi
5
Yüz yüze Görüşme ve Planlama Aşamaları
6
Konuşmanın Teknik Hazırlığı
7
Konuşmanın Psikolojik Hazırlığı
8
Fiziksel, Yazınsal ve Anlatımsal Hazırlık ve ara sınav
9
Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar
10
Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar
11
Dinleyiciye Hakimiyet/Dinleyiciyi Kavramak
12
İş Görüşmelerinde Beden Dili
13
Kitleye, Gruba, Bireye Karşı Etkin ve Güzel Konuşmanın Temel Adımları
14
Kendini ifade Edişe Yönelik Sunuşlar
Program Çıktıları
1
Finans, banka, sigorta ve ekonomi konularında temel kavramlara ilişkin bilgiye sahip olma ve ilgili konulara yönelik verileri basitçe yorumlayabilme becerisine sahip olur.
2
Banka, sigorta ve muhasebe alanında kullanılan ofis paket programlarını (Excel, Word, Powerpoint) kullanabilme becerisine sahip olur.
3
Finans sektöründe, acente yönetimi, kalite , müşteri memnuniyeti sağlama konularında temel bilgiye sahip olur.
4
Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve buna yönelik iş planı oluşturulması konularında temel bilgiye sahip olur.
5
Bankacılık ve sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
6
Sektördeki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip edebilme becerisine sahip olur.
7
Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mevzuatta öngörülen sigorta branşları hakkında temel bilgiye sahip olur.
9
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, sigorta ve banka muhasebesi ile ilgili olayları ve kayıt düzenini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olur.
10
Sektörel Projeler oluşturma ve bu projeleri sunma becerisine sahip olur.
11
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12
Finans sektöründe ihtiyaç duyulan temel hukuk kavramları bilgisine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dinleyici kitlesinin niteliklerinin önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma mekanlarının düzenlenmesinin önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dinleyicinin dikkatini sürekli kılmanın önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma planı yapma becerisini elde eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/447166