PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Araştırma Teknikleri ve Seminer
MOS106
2
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tekstil Teknolojisi - Dokuma -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması
Ders İçeriği
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak
Hafta
Konu
1
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2
Araştırma teknik ve yöntemleri
3
Araştırma teknik ve yöntemleri
4
Araştırma teknik ve yöntemleri
5
Araştırma yapılması
6
Verilerin toplanması
7
Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri
8
Ara sınav
8
Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler
9
Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10
Verilerin değerlendirilmesi
11
Raporun hazırlanması
12
Raporun tamamlanması
13
Seminerin sunumu ve tartışma
14
Seminerin sunumu ve tartışma
Program Çıktıları
1
Tekstil teknikerliği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Tekstil çalışma alanlarında üretim öncesi, üretim sırasında ve üretim sonrası kontrolleri yapma ve sonuçları yorumlama becerisine sahip olma.
3
Tekstil Teknolojisi Programı çalışma alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Tekstil alanıyla ilgili üretim hesaplamaları yapabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahip olma.
5
Tekstil alanında bir ürünün oluşumunda tasarım ve modelleme gibi gerekli ön çalışmaları yapabilme becerisi sahip olma.
6
Tekstil alanında ilgili departmanları tanıyarak bunların işleyişini planlama ve süreç kontrollerini yapabilme becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
İplik, dokumak, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
14
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma becerisi sunar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448197