PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
AŞÇILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Araştırma Teknikleri ve Seminer
MOS106
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Aşçılık -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması
Ders İçeriği
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak
Hafta
Konu
1
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2
Araştırma teknik ve yöntemleri
3
Araştırma teknik ve yöntemleri
4
Araştırma teknik ve yöntemleri
5
Araştırma yapılması
6
Verilerin toplanması
7
Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri
8
Ara sınav
8
Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler
9
Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10
Verilerin değerlendirilmesi
11
Raporun hazırlanması
12
Raporun tamamlanması
13
Seminerin sunumu ve tartışma
14
Seminerin sunumu ve tartışma
Program Çıktıları
1
Aşçılık ile ilgili temel, güncel bilgiye ve pratiğe sahip olur, mesleğinde bu bilgi ve pratiği kullanır.
2
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve atık yönetimi, standart ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Aşçılık mesleğinde ve gastronomi alanında yeni trendleri, güncel bilgileri ve uygulamaları takip eder, bunları pratikte uygular.
4
Aşçılık ve yiyecek içecek alanında mevcut olan teknoloji, otomasyon, bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
5
Aşçılık mesleğinde ve yiyecek içecek sektöründe var olan ve potansiyel problemler ile konuları analitik ve eleştirel olarak değerlendirme ve çözme becerisine sahiptir.
6
Düşüncelerini bilgi ve beceri düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkili bir biçimde sunabilir ve anlaşılır bir biçimde ifade edebilir.
7
Aşçılık kariyerinde karşılaşabileceği sorunları çözmek ve potansiyel sorunlara önlem almak için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Aşçılık mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve mutfakta kullanılan temel araç ve gereçleri tanımlar.
12
Mutfakta kullanılan yiyecek ve içecek gruplarını sınıflandırarak menü planlaması yapar ve bu doğrultuda standart yiyecek ve içecek reçetelerini hazırlar.
13
Doğrama ve pişirme tekniklerini kullanarak yemeklerin ön hazırlığı, pişirilmesi, süsleme, dekor ve sunumunu yapar.
14
Mutfakta; hiyerarşik yapıyı, hijyen uygulamalarını ve atık azaltımını örneklendirir.
15
Turizm ile ilgili birçok konu hakkında bilgi sahibi olur. Ülkemizde ve dünyada gerçekleştirilen turizm hareketleri hakkında pazarlama, coğrafya, davranış ve etik gibi konularda bilgi sahibidir.
16
Gıda türleri, hijyeni, teknolojisi ve muhafazası hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Beslenme ve gıda ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448590