PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
AŞÇILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
MOS203
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Aşçılık -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması
Ders İçeriği
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7
Ürün
8
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
9
Pazar Bölümlendirme
10
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
11
Reklam ve Halkla İlişkiler
12
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13
Hizmet Pazarlaması
14
Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Program Çıktıları
1
Aşçılık ile ilgili temel, güncel bilgiye ve pratiğe sahip olur, mesleğinde bu bilgi ve pratiği kullanır.
2
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve atık yönetimi, standart ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Aşçılık mesleğinde ve gastronomi alanında yeni trendleri, güncel bilgileri ve uygulamaları takip eder, bunları pratikte uygular.
4
Aşçılık ve yiyecek içecek alanında mevcut olan teknoloji, otomasyon, bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
5
Aşçılık mesleğinde ve yiyecek içecek sektöründe var olan ve potansiyel problemler ile konuları analitik ve eleştirel olarak değerlendirme ve çözme becerisine sahiptir.
6
Düşüncelerini bilgi ve beceri düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkili bir biçimde sunabilir ve anlaşılır bir biçimde ifade edebilir.
7
Aşçılık kariyerinde karşılaşabileceği sorunları çözmek ve potansiyel sorunlara önlem almak için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Aşçılık mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve mutfakta kullanılan temel araç ve gereçleri tanımlar.
12
Mutfakta kullanılan yiyecek ve içecek gruplarını sınıflandırarak menü planlaması yapar ve bu doğrultuda standart yiyecek ve içecek reçetelerini hazırlar.
13
Doğrama ve pişirme tekniklerini kullanarak yemeklerin ön hazırlığı, pişirilmesi, süsleme, dekor ve sunumunu yapar.
14
Mutfakta; hiyerarşik yapıyı, hijyen uygulamalarını ve atık azaltımını örneklendirir.
15
Turizm ile ilgili birçok konu hakkında bilgi sahibi olur. Ülkemizde ve dünyada gerçekleştirilen turizm hareketleri hakkında pazarlama, coğrafya, davranış ve etik gibi konularda bilgi sahibidir.
16
Gıda türleri, hijyeni, teknolojisi ve muhafazası hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Beslenme ve gıda ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448598