PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
AŞÇILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yönlendirilmiş Çalışmalar
AŞÇ113
1
1 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Aşçılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliklerini kazandırma, öğrencinin eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
1 Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma 2 Teorik Bilgileri Uygulamaya dökme 3 Araştırma Konularını Seçme 4 Herbir Ögrenci için bireysel ve / veya gruplar şeklinde çalışma konusunun verilmesi 5 Kaynak Araştırması Yapma 6 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 7 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 8 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 9 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 10 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 11 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 12 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 13 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 14 Dönem sonu Değerlendirmesi 15 Dönem sonu Değerlendirmesi
Ders Veren
Yusuf ÇUHADAR
Hafta
Konu
1
Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
2
Teorik bilgileri uygulamaya dökme
3
Araştırma konularını seçme
4
Her öğrenci için bireysel ve / veya grup çalışması konuları vermek
5
Kaynak Araştırma
6
Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi
7
Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi
8
Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi
9
Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi
10
Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak
11
Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak
12
Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak
13
Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak
14
Dönem Değerlendirmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ödev 1
6
1
Ödev 2
6
1
Dönem Sonu Uygulaması
12
1
Ders İş Yükü:
108
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,24
Program Çıktıları
1
Aşçılık ile ilgili temel, güncel bilgiye ve pratiğe sahip olur, mesleğinde bu bilgi ve pratiği kullanır.
2
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve atık yönetimi, standart ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Aşçılık mesleğinde ve gastronomi alanında yeni trendleri, güncel bilgileri ve uygulamaları takip eder, bunları pratikte uygular.
4
Aşçılık ve yiyecek içecek alanında mevcut olan teknoloji, otomasyon, bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
5
Aşçılık mesleğinde ve yiyecek içecek sektöründe var olan ve potansiyel problemler ile konuları analitik ve eleştirel olarak değerlendirme ve çözme becerisine sahiptir.
6
Düşüncelerini bilgi ve beceri düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkili bir biçimde sunabilir ve anlaşılır bir biçimde ifade edebilir.
7
Aşçılık kariyerinde karşılaşabileceği sorunları çözmek ve potansiyel sorunlara önlem almak için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Aşçılık mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve mutfakta kullanılan temel araç ve gereçleri tanımlar.
12
Mutfakta kullanılan yiyecek ve içecek gruplarını sınıflandırarak menü planlaması yapar ve bu doğrultuda standart yiyecek ve içecek reçetelerini hazırlar.
13
Doğrama ve pişirme tekniklerini kullanarak yemeklerin ön hazırlığı, pişirilmesi, süsleme, dekor ve sunumunu yapar.
14
Mutfakta; hiyerarşik yapıyı, hijyen uygulamalarını ve atık azaltımını örneklendirir.
15
Turizm ile ilgili birçok konu hakkında bilgi sahibi olur. Ülkemizde ve dünyada gerçekleştirilen turizm hareketleri hakkında pazarlama, coğrafya, davranış ve etik gibi konularda bilgi sahibidir.
16
Gıda türleri, hijyeni, teknolojisi ve muhafazası hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Beslenme ve gıda ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan işi sunma yeteneği
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan işi sunma yeteneği
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan işi sunma yeteneği
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Hazırlanan işi sunma yeteneği
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Ortalama Değer
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448656