PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İşletme Etiği
İYO5004
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim ve Organizasyon - YL Tezli İÖ -
Lisansüstü
(Anlatım ders, yüz yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencilere küreselleşmiş bir dünyada karmaşık iş dünyası için geçerli olduğu için etik muhakemeyi tanıtır. Kurs, hem içsel hem de içsel etik soruları ayrıştırmak için çerçeveler geliştirecektir. İş etiği, hem çalışan hem de işveren davranışı, bir işletme adına davranış ve bir işletme içindeki davranış için geçerlidir. İş yönetiminin farklı aşamalarında ve aşamalarında ortaya çıkan ikilemleri incelemek için etik çerçeveleme ve etik teorileri kullanılacaktır.
Ders İçeriği
İşlenecek konular neden etik?; Etik standartları; hissedar v. paydaş teorisi; bakış açısı teorisi; işyerinde zorbalık ve cinsel taciz; Olumlu eylem; gizlilik/veri koruma; toplu sorumluluk ve çevresel sorumluluk vb.
Hafta
Konu
1
Etik, Ahlak ve İş Etiği Kavramları
2
İş Etiğinin önemi
3
İş Etiğinin tarihsel gelişimi
4
Küreselleşme İş Etiği ilişkisi
5
İşletmenin iç ve dış paydaşlarıyla İş Etiği ilişkisi
6
İş etiği konuları ve Kurumsallaşma
7
Arasınav- İş etiği ve Yönetimin Fonksiyonları İlişkisi
8
Etik karar almada yöneticilerin rolü
9
Etik karar almada örgütsel yapının ve grupların rolü
10
İş Etiği programları
11
İş Etiği eğitimi ve İş Etiği kodları
12
İş etiği denetimi ve yönetsel sorumluluk
13
İş etiği ve kurumsal kültür yaratımı
14
İş etiği ve güncel olaylar
Program Çıktıları
1
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir
2
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
3
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir
4
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
5
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir
6
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
8
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
9
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması yorumlama ve sonuçların duyurulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
11
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
12
Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi öğrenme.
1
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
İşletmelerde iş etiği kavramını ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş etiğinde güncel konuları değerlendirmek ve analiz etmek için gerekli olan temel etik ilkeleri anlamak;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu yeni anlayışın kendi ahlaki bakış açınızla sentezini hem iş etiğindeki güncel konuları göz önünde bulundurarak teşvik etmek;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hem ahlaki hem de ahlaki bir bakış açısıyla iş dünyasının varsayımlarını analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi teknolojisi ve çevresel bozulma dahil olmak üzere iş dünyasındaki hızlı değişikliklerin doğasında var olan etik sorunları tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448823