PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kalite Yönetimi
İYO5009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim ve Organizasyon - YL Tezli İÖ -
Lisansüstü
(yüz yüze)
Amaç
Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır.
Ders İçeriği
Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi.
Hafta
Konu
1
Kalite
2
TKK nin anlamı ve hedefleri, TKK nın felsefe şeması
3
Kaizen yaklaşımı
4
Kalite kontrolde yönetimin sorumluluğu ve kalite kontrol öğeleri
5
Toplam Kalitenin temelleri
6
Yönetim modelleri
7
Kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri
8
Bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler
9
ara sınav
10
ISO 9000 Kalite Güvence sistemlerinin faydaları
11
Kalite Yönetim sistemleri
12
Toplam Kalite Yönetimin sorumlulukları
13
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimdeki yeri
14
Kalite politikasının belirlenmesi
Program Çıktıları
1
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir
2
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
3
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir
4
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
5
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir
6
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
8
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
9
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması yorumlama ve sonuçların duyurulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
11
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
12
Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi öğrenme.
1
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Kalite olgusunu kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplam Kalite Yönetiminin anlamını ve hedeflerini kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TKK nın felsefe şemasını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kaizen yaklaşımını kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite Kontrol de yönetimin sorumluluğunu kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448828