PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
İYO5900
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim ve Organizasyon - YL Tezli İÖ -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Seminer dersinin amacı yüksek lisans öğrencilerinin, alanları ya da tez konuları ile ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Ders İçeriği
Öğrencinin ilgi alanına uygun güncel bir konunun araştırma ödevi olarak verilip makale formatında, makale yazım kurallarına ve bilimsel araştırma kurallarına uygun bir şekilde hazırlatılması ve sınıfta sunum yapması.
Hafta
Konu
1
Bilimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi
2
Öğrencilere İlgi Duydukları Alanlarda Araştırma Ödevlerinin Verilmesi
3
Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme
4
Öğrenci Sunumları
5
Öğrenci Sunumları
6
Öğrenci Sunumları
7
Öğrenci Sunumları
8
Öğrenci Sunumları
9
Öğrenci Sunumları
10
Öğrenci Sunumları
11
Öğrenci Sunumları
12
Öğrenci Sunumları
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Program Çıktıları
1
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir
2
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
3
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir
4
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
5
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir
6
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
8
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
9
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması yorumlama ve sonuçların duyurulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
11
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
12
Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi öğrenme.
1
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma ve yayın etiğini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/448840