PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Matematik I
MAT121
1
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.
Ders İçeriği
Sayı kümeleri ve Temel Kavramlar, Rasyonel ve Ondalık Sayılar, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Cebirsel İfadeler, Birinci Dereceden Denklem Çözümleri, Basit Eşitsizlikler, Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklem Sistemleri Çözümleri, Doğru Denklemlerini Yazma ve Doğru Grafiklerini Çizme, Oran ve Orantı
Hafta
Konu
1
Reel Sayı Sistemi
2
Rasyonel Sayılar
3
Rasyonel Sayılarda Sıralama ve Mutlak Değer
4
Bölünebilme Kuralları
5
Tamsayı Kuvvetler ve Bilimsel Gösterim
6
Rasyonel Kuvvetler ve Köklü İfadeler
7
Modüler Aritmetik
8
Ara Sınav, Genel değerlendirme ve sınav sorularının çözümü
9
Kümeler
10
Bağıntılar ve Fonksiyonlar
11
Oran ve Orantı
12
Cebirsel İfadeler ve Çarpanlara Ayırma
13
Doğrusal Denklemler
14
Doğrusal Eşitsizlikler
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Oran ve orantı, Yüzde ve Faiz problemleri ile ilgili temel kavramları günlük hayat örneklerine uyarlar ve problemleri çözer.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğru denklemlerini tanır ve grafikte göstererek arz ve talep fonksiyonları gibi bazı ekonomik alandaki uygulamalarını yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rasyonel, ondalık, üslü ve köklü sayılarda işlem yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel matematiksel kavramları tanır ve işlem önceliği sorularını yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Birinci dereceden doğrusal denklemleri ve eşitsizlikleri ve denklem sistemlerini çözer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449638