PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Psikolojiye Giriş
ÇMH101
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Anlatım ve tartışma )
Amaç
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri tanımak ve bireyin davranış dinamiklerine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmak.
Ders İçeriği
Bu derste, Psikoloji, Psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturabilme; davranışın temelleri, duygular, zihinsel yetenekler, bellek, zekâ, kişilik gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Psikoloji Biliminin Tarihi
2
Temel Psikoloji Teorileri
3
İnsanın Gelişim Süreçleri
4
Sosyal Gelişme
5
Duyum ve Algı
6
Algı ve Algısal Süreçler
7
Bilinç ve İşlevleri
8
Ara Sınav
9
Engellenme
10
Savunma Mekanizmaları
11
Savunma Mekanizmalarının Etkileri
12
Bellek
13
Bellek Türleri
14
Zeka
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449644