PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyoloji
ÇMH102
2
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Toplumları içinde bulundukları yere zamana göre anlamak ve nesnel bir bakış açısı geliştirmek
Ders İçeriği
Toplum kavramı, kültür, toplumsallaşma, davranış kalıpları, toplumsal değişme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal kontrol mekanizmaları
Hafta
Konu
1
Sosyoloji Bilimi
2
Toplum
3
Toplumsal Gruplar
4
Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
5
Kültür
6
Davranış Kalıpları
7
Toplumsal Kontrol Mekanizmaları
8
Ara Sınav
9
Toplumsal Değişme
10
Gelişmişlik ve Az Gelişmişlik
11
Toplumsal Tabakalaşma
12
Toplumsal Hareketlilik
13
Yerleşim Düzeni
14
Nüfus
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aynı toplumdaki insanların ortak değerlerini kavrayacaklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449649