PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İktisada Giriş
İKT117
1
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Temel ekonomik kavramların tanımlanması ve arz, talep ve piyasa türleri gibi ekonominin mikro alanlarının incelenmesidir.
Ders İçeriği
Temel ekonomik kavramların tanımlanması ve arz, talep ve piyasa türleri gibi ekonominin mikro alanlarının incelenmesidir.
Hafta
Konu
1
İktisadi faaliyet, iktisat bilminin konusu, yöntemi, sistematiği. İktisadın Tanımı
2
Üretim faktörleri, verim yasaları ve girişim türleri İktisat Tarihi
3
Değer ve Fayda, Fayda Yasaları Piyasa Ekonomileri
4
Arz ve Talep Optimal Tüketici Davranışı
5
Faktör gelirleri Elastikiyetler
6
Arz ve Talep Elastikiyeti Faiz ve Girişimci geliri (kar)
7
ARA İMTİHAN
8
Talep Fonksiyonları ve Talep Esneklikleri
9
Arz: Maliyet ve Hasılat Fonksiyonları Tüketici Davranışları
10
Girişim dengesi ve Arz eğrisinin elde edilmesi Üretim
11
Denge fiyatı, fiyat politikası ve piyasa türleri
12
Atomize tam rekabette denge ve fiyat oluşumu
13
Monopol Dengesi
14
Dönem Sonu Sınavları
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ekonomi ile ilgili Temel kavramlar ve ekonomik sistemler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fiyat teorisi ve Fiyat oluşumu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449667