PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İş Hayatı İçin İngilizce
TRO233
3
2 + 2
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin iş hayatında daha etkili iletişim kurabilmeleri için gerekli olan düzeyde İngilizce öğrenmelerini sağlamak.
Ders İçeriği
İş Hayatı için İngilizce'ye Giriş, Okuma: Turizm endüstrisi ve ilgili meslekler Dinleme ve konuşma: Bir seyahat acentesinde bilgi alışverişi, Yazma: online seyahat arama formunu doldurmak ve ne tür bir tatil istediğinizi belirten bir e-posta, Okuma: detaylar için online turizm pazarlamasını taramak, Dinleme: radyo tanıtımından anahtar bilgiler, Konuşma: tatilleri etkin bir şekilde pazarlamak için bilgi istemek, Yazma: tatil pazarlama reklamlari, Okuma: bilgi işaretleri, güvenlik kontrol listeleri ve zaman çizelgeleri, Dinleme: Bilet ofisinde anahtar bilgiler, Konuşma: havaalanında check-in ve pasaport kontrolü; tren ve otobüs bileti rezervasyonu, Yazma: Yerel ulaşım hakkında bilgi veren bir e-posta, Okuma: sağlanan konaklama ve hizmet türleri Dinleme: telefonda farklı servislerin seçilmesi, Konuşma: konaklamada check-in yapma; telefonda servis talep etmek, Yazma: konaklama ve tesisleri açıklayan bir kartpostal, Okuma: otel personeli pozisyonları, Dinleme: bir pozisyonun neyi içerdiğini açıklamak, Konuşma: bir iş görüşmesi, Okuma: Bir tatil rezervasyonu nasıl yapılır? Dinleme: tatil rezervasyonu yapmak ve geri bildirim vermek, Konuşma: Seyahat acentesinde rol oynama, Yazma: bir otelin çevrimiçi incelemesi, Okuma: kapsamlı bilgi için turist broşürleri, Dinleme: rehberli turlar, Konuşma: Turizm hakkında tavsiye vermek ve sormak, Yazma: Belirli türdeki turistler için kısa seyahat programı,
Hafta
Konu
1
İş Hayatı için İngilizce'ye Giriş
2
Okuma: Turizm endüstrisi ve ilgili meslekler Dinleme ve konuşma: Bir seyahat acentesinde bilgi alışverişi
3
Yazma: online seyahat arama formunu doldurmak ve ne tür bir tatil istediğinizi belirten bir e-posta,
4
Okuma: detaylar için online turizm pazarlamasını taramak, Dinleme: radyo tanıtımından anahtar bilgiler,
5
Konuşma: tatilleri etkin bir şekilde pazarlamak için bilgi istemek, Yazma: tatil pazarlama reklamlari,
6
Okuma: bilgi işaretleri, güvenlik kontrol listeleri ve zaman çizelgeleri, Dinleme: Bilet ofisinde anahtar bilgiler, Konuşma: havaalanında check-in ve pasaport kontrolü; tren ve otobüs bileti rezervasyonu, Yazma: Yerel ulaşım hakkında bilgi veren bir e-posta,
7
Okuma: sağlanan konaklama ve hizmet türleri, Dinleme: telefonda farklı servislerin seçilmesi,
8
Ara Sınav
9
Konuşma: konaklamada check-in yapma; telefonda servis talep etmek, Yazma: konaklama ve tesisleri açıklayan bir kartpostal,
10
Okuma: otel personeli pozisyonları, Dinleme: bir pozisyonun neyi içerdiğini açıklamak, Konuşma: bir iş görüşmesi,
11
Okuma: Bir tatil rezervasyonu nasıl yapılır? Dinleme: tatil rezervasyonu yapmak ve geri bildirim vermek,
12
Konuşma: Seyahat acentesinde rol oynama, Yazma: bir otelin çevrimiçi incelemesi,
13
Okuma: kapsamlı bilgi için turist broşürleri, Dinleme: rehberli turlar,
14
Konuşma: Turizm hakkında tavsiye vermek ve sormak, Yazma: Belirli türdeki turistler için kısa seyahat programı,
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; sektör ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
2
Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kullanabilmek ve sektörde yeterli olabilecek derecede yabancı dil bilmek.
3
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sektörde kullanılan bilgisayar otomasyon programlarını kullanmayı öğrenmek.
4
Turizm, turizm çeşitleri ve otel işletmelerindeki temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak.
5
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, önbüro işlemleri, temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemler ve teknikler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
6
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
7
Seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak.
9
Kongre ve fuar organizasyonu, turizm coğrafyası, tarih, kültür, muhasebe, araştırma yöntemleri, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olmak.
10
Turizmde yönetim ve pazarlama ile ilgili genel bilgiye sahip olmak.
11
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olmak.
12
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
13
Turizm ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
14
Turizm alanıyla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sorgulayabilme becerisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Çalışma alanındaki makaleleri analiz edip değerlendirmek için gerekli tecrübeyi kazanmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hem konuşma hem de yazı dilinde mesleki terminolojiyi kullanmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yabancı bir dili mesleki yeterliliğine uygun olarak öğrenmek için gereken bilgi ve yetilere sahip olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışma alanı ile ilgili İngilizce terminolojiye hakim olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449985