PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Pazarlaması
TRO236
3
2 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması)
Amaç
Turizm alanında pazarlamanın nasıl işlediğini, pazarlamanın işlevselliğini öğretmeyi ve bu bilgileri başarılı pazarlama stratejileri geliştirmek ve uygulamakta kullanmayı amaçlar.
Ders İçeriği
Pazarlamanın turizm alanındaki yerine genel bir bakış olarak tasarlanan bu ders Pazarlamaya dair genel kavramları, teoriler ve yaklaşımları, turizm alanında pazarlamanın nasıl işlediğini gibi konuları harmanlayarak sunar.
Hafta
Konu
1
PAZARLAMANIN TEMEL KAVRAMLARI
2
PAZARLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ
3
TURİZM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA
4
HİZMET PAZARLAMASI
5
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI
6
TURİZM PAZARLAMASINDA ÜRÜN VE FİYAT
7
TURİZM PAZARLAMASINDA TUTUNDURMA VE DAĞITIM
8
VİZE HAFTASI
9
TURİZM PAZARLAMASINDA GENİŞLETİLMİŞ PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ YERİ
10
PAZAR BÖLÜMLEME, HEDEF PAZAR SEÇME VE KONUMLANDIRMA
11
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI
12
TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI
13
TURİZM PAZARLAMASININ GELECEĞİ
14
GENEL KONU TEKRARI VE FİNAL HAZIRLIĞI
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; sektör ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
2
Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kullanabilmek ve sektörde yeterli olabilecek derecede yabancı dil bilmek.
3
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sektörde kullanılan bilgisayar otomasyon programlarını kullanmayı öğrenmek.
4
Turizm, turizm çeşitleri ve otel işletmelerindeki temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak.
5
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, önbüro işlemleri, temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemler ve teknikler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
6
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
7
Seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak.
9
Kongre ve fuar organizasyonu, turizm coğrafyası, tarih, kültür, muhasebe, araştırma yöntemleri, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olmak.
10
Turizmde yönetim ve pazarlama ile ilgili genel bilgiye sahip olmak.
11
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olmak.
12
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
13
Turizm ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
14
Turizm alanıyla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sorgulayabilme becerisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PAZARLAMANIN TURİZMDEKİ ÖNEMİNİN EDİNİMİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TURİZMDE PAZARLAMA İŞLEVSELLİĞİNİN EDİNİMİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
PAZARLAMA İLKELERİNİN VE ANAHTAR KELİMELERİNİN EDİNİMLERİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TURİZMDE PAZARLAMA İŞLEVSELLİĞİNİN EDİNİMİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
PAZARLAMANIN TURİZMDEKİ ÖNEMİNİN EDİNİMİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
PAZARLAMA İLKELERİNİN VE ANAHTAR KELİMELERİNİN EDİNİMLERİ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449987