PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Servis ve Bar Teknikleri
TRO239
3
2 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Sözlü, uygulamalı)
Amaç
Bu ders, yiyecek ve içecek servisini uygulamalarını, sektörel anlamda kullanımını ve servis becerisini uygulamalı ve teorik olarak öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders, yiyecek ve servisinin nasıl yapıldığı, servis sırasının nasıl olduğu, yiyecek ve içecek işletmelerinde hijyen ve sanitasyon hakkında bilgi sunar.
Hafta
Konu
1
Servis ve bar hakkında genel bilgi
2
Yiyecek ve İçecek Bölümü, Organizasyon Yapısı
3
Servis personelinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları
4
Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler ve Bakımları
5
Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler ve Bakımları
6
Servise Hazırlık/Ön Hazırlık (Mise en Place)
7
Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Hijyen, Sanitasyon
8
Ara sınav, genel değerlendirme
9
Servis Alanlarında Güvenlik
10
Menü
11
Servisin Tanımı, Önemi ve Servis Türleri
12
Temel Mutfak Bilgileri
13
İçecek Bilgisi ve Servisleri
14
Konuk İlişkileri ve Şikâyetler ile İlgilenme
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; sektör ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
2
Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kullanabilmek ve sektörde yeterli olabilecek derecede yabancı dil bilmek.
3
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sektörde kullanılan bilgisayar otomasyon programlarını kullanmayı öğrenmek.
4
Turizm, turizm çeşitleri ve otel işletmelerindeki temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak.
5
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, önbüro işlemleri, temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemler ve teknikler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
6
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
7
Seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak.
9
Kongre ve fuar organizasyonu, turizm coğrafyası, tarih, kültür, muhasebe, araştırma yöntemleri, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olmak.
10
Turizmde yönetim ve pazarlama ile ilgili genel bilgiye sahip olmak.
11
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olmak.
12
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
13
Turizm ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
14
Turizm alanıyla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sorgulayabilme becerisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Servis kavramını tanıma ve servis metotlarını uygulama edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yiyecek-içecek sektörüne ilişkin kavramları tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yiyecek-içecek bölümü personelinin sahip olması gereken özellikleri ve sorumlulukları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yiyecek ve içecek hijyeni ve sanitasyonu hakkında edinim
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449992