PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Önbüro Hizmetleri
TRO103
1
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Sözlü, Tarışmalı Ders, Soru Cevap)
Amaç
Bu derste ön büro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
1- Ön büro hizmetlerini tanımak 2- Kişisel hazırlık yapmak 3- İş organizasyonu yapmak 4- Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak 5- Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlamak
Hafta
Konu
1
Ön büro Hizmetleri
2
Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar
3
Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar
4
Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
5
Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme
6
Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar
7
Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki
8
Ara sınav, genel değerlendirme
9
Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler
10
Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki
11
Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki
12
Ön büro- Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar
13
Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki
14
Ön büro- Teknik Servis Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; sektör ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
2
Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kullanabilmek ve sektörde yeterli olabilecek derecede yabancı dil bilmek.
3
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sektörde kullanılan bilgisayar otomasyon programlarını kullanmayı öğrenmek.
4
Turizm, turizm çeşitleri ve otel işletmelerindeki temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak.
5
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, önbüro işlemleri, temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemler ve teknikler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
6
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
7
Seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak.
9
Kongre ve fuar organizasyonu, turizm coğrafyası, tarih, kültür, muhasebe, araştırma yöntemleri, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olmak.
10
Turizmde yönetim ve pazarlama ile ilgili genel bilgiye sahip olmak.
11
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olmak.
12
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
13
Turizm ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
14
Turizm alanıyla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sorgulayabilme becerisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Önbüro departmanının diğer departmanlar ile koordinasyonu ile ilgili edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Önbüro hizmetlerini tanıma edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Önbüro işlemlerinin yürütülmesi edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/449998