PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizmde Çalışan İlişkileri Yönetimi
TRO124
2
1 + 2
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama)
Amaç
Bu ders, turizm işletmelerinde çalışanların yönetimi ile ilgili gerekli bilgi ve beceriye kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders, örgütsel vatandaşlık, örgütsel adalet, örgütsel güven, örgütsel sessizlik, turizm işletmelerinde kayırmacılık, turizm işletmelerinde mobbing, tükenmişlik sendromu gibi konuları kapsar.
Hafta
Konu
1
Turizm İşletmelerinde Çalışanlar
2
Turizm İşletmelerinde Yönetim
3
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Vatandaşlık
4
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Adalet
5
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Güven
6
Turizm İşletmelerinde Yıldırma (Mobbing)
7
Turizm İşletmelerinde Tükenmişlik Sendromu
8
Ara sınav, genel değerlendirme
9
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Sessizlik
10
Turizm İşletmelerinde Kayırmacılık (Nepotizm, Favoritizm, Kronizim, Patronaj)
11
Turizm İşletmelerinde Kariyer Engelleri
12
Turizm İşletmelerinde Sinizm
13
Turizm İşletmelerinde İş-Aile Çatışması
14
Turizm İşletmelerinde Yetenek Yönetimi
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; sektör ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
2
Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kullanabilmek ve sektörde yeterli olabilecek derecede yabancı dil bilmek.
3
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sektörde kullanılan bilgisayar otomasyon programlarını kullanmayı öğrenmek.
4
Turizm, turizm çeşitleri ve otel işletmelerindeki temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak.
5
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, önbüro işlemleri, temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemler ve teknikler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
6
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
7
Seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak.
9
Kongre ve fuar organizasyonu, turizm coğrafyası, tarih, kültür, muhasebe, araştırma yöntemleri, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olmak.
10
Turizmde yönetim ve pazarlama ile ilgili genel bilgiye sahip olmak.
11
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olmak.
12
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
13
Turizm ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
14
Turizm alanıyla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sorgulayabilme becerisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Çalışanların yönetim ile ilişkisini kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışanların yönetimiyle ilgili bilgi edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışanların yönetim ve diğer çalışanlarla ilişkisi hakkında bilgi edinimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/450011