Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim ve Yaşam | MOS224 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dersin verilme şekli Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin üniversite eğitimlerinden beklentilerini belirlemelerini, bu süreci daha verimli geçirmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Üniversitenin ilk yıllarından itibaren iş yaşamını tanıyarak eğitimleri boyunca kendilerini bu hayata hazırlayacak olanakları değerlendirmeleri hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları,tekniklerini,bilimsel sunum hazırlama, bilim ve yaşam arasındaki bağlantı |
Ders Kaynakları |
1- Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları | |
2 | Bilim ve bilim etiği | |
3 | Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori | |
3 | Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori | |
5 | Bilimsel araştırma raporu içeriği | |
6 | Bilimsel Raporunun Biçimsel Yapısı | |
7 | Bilimsel Metinde Dil Kullanım | |
8 | Ara sınav, Bilimsel yayın etiği ilkeleri | Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Bilimsel yayın etiği ilkeleri | |
10 | Bilimsel eserler ve çeşitler | |
11 | İnternet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri | |
12 | Etik standartlar, yasal sınırlamalar ve yazılımlar | |
13 | TÜBİTAK araştırma ve yayın kurulu yönetmeliği YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi | |
14 | Bilim ve yaşamın birarada değerlendirilmesi ve örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma yapabilir ve bilimsel rapor yazabilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilim ve yaşamın birlikte değerlendirilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel yayın etiği ilkelerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilim ve Bilim etiği kavramlarını tanımlar, ona dair bir konuyu bilimsel olarak araştırır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma yapabilir ve bilimsel rapor yazabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilim ve yaşamın birlikte değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel yayın etiği ilkelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilim ve Bilim etiği kavramlarını tanımlar, ona dair bir konuyu bilimsel olarak araştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |