Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Demir Dışı Metaller ve Alaşımları | MAK245 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Demirdışı metallerin türleri, önemi, özellikleri, fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri, kullanım alanlarını ve alaşımlarını, ülkemiz için önemli olan metallerden bakır, çinko, aluminyum, altın ve gümüşün üretim proseslerinin ders kapsamında öğrencilere tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Çeliklerden sonra en çok kullanılan demir dışı metaller içerisinde özellikle, Al, Cu ve Zn başta olmak üzere demir dışı metallerin, özellikleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları |
Ders Kaynakları |
Halil Arık, Demir Dışı Metallerin Üretimi, Ders Notları 2018
Sare Çelik, Demir Dışı Metaller Ders Notları 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demirdışı metallere giriş ve genel kavramlar | Ders |
2 | Bakır ve alaşımlarının genel özellikleri, kullanım alanları, bakır mineralleri | Ders |
3 | Bakır üretimi ve bakır alaşımları | Ders |
4 | Çinko ve çinko alaşımlarının genel özellikleri ve kullanım alanları | Ders |
5 | Çinko mineralleri ve üretim yöntemleri, çinko alaşımları | Ders |
6 | Titanyum ve alaşımlarının genel özellikleri ve kullanım alanları, titanyum mineralleri ve üretimi | Ders |
7 | Nikel, kobalt ve süper alaşımların genel özellikleri, üretimi, kullanım alanları | Ders |
8 | ara sınav | Ders |
9 | Kurşun ve alaşımları, genel özellikleri, üretimi ve kullanım alanları | Ders |
10 | Kalay ve alaşımları, genel özellikleri, üretimi ve kullanım alanları | Ders |
11 | Alüminyum ve alaşımlarının genel özellikleri, mineralleri | Ders |
12 | Saf alümina ve metalik alüminyum üretimi. | Ders |
13 | Magnezyum ve alaşımlarının genel özellikleri, kullanım alanları ve üretimi | Ders |
14 | Refrakter metallerin genel özellikleri, mineralleri, rezervleri, üretimi, kullanım alanları | Ders |
15 | Kıymetli metallerin genel özellikleri, mineralleri, rezervleri, üretimi, kullanım alanları. Dersin genel olarak değerlendirilmesi ve öğrenci sunumları. | Ders |
16 | final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |