Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahribatsız Muayene | MAK249 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Amaç |
Malzemelerde Tahribatsız Yöntemlerle hata bulunması karekterizasyon ve boyut ölçmelerinin öğretilmesi hatalarının KABUL-RED kriterleri ile tahribatsız muayene standartları konularında eğitim vermektir. |
Ders İçeriği |
Tahribatsız muayenin önemi, ultrasonik muayeneler, x ışını ve Nötron Radyografisi, radyoskopi, magnetik parçacıklarla muayene, elektromagnetik muayeneler, girdap akımları muayenesi, penatrasyon muayenesi, boroskopi, hataların kabul-red kriterleri, muayene standartları |
Ders Kaynakları |
ASM Hondbook, Volume 17, Non-destructive Evolation and Quality Control, 1997
Konu ile ilgili Standartlar ASTM 94, ASTME 1065,ASTME 586, ASTME 1032,ASTME 747,ASTME 709, ASTME 125, ASTME165,AWSD.11,AWSD1,5,API 1104 Prof.Dr.Ahmet TOPUZ “Tahribatsız Muayeneler”YTÜ Yayınları 1993 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tahribatsız muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
5 | Radyografi | |
5 | Radyografi | |
5 | Radyografi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Floroskobi+ Nötrön Radyografisi | |
10 | Magnetik Parçacık Muayenesi | |
11 | Girdap Akımları | |
12 | penatrasyon muayeneleri | |
13 | Elektro Magnetik Muayeneler | |
14 | Boroskopik muayeneler, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kabul ve ret kriterleri ile tahribatsız test teknikleri ve uygulamalarını öğrenir. | |||
Metalürji ve Malzeme Mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olur. | |||
Öğrenciler tahribatsız test ekipmanlarını kullanabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kabul ve ret kriterleri ile tahribatsız test teknikleri ve uygulamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metalürji ve Malzeme Mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tahribatsız test ekipmanlarını kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |