Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmal Usülleri | MAK247 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Döküm, birleştirmeler, kaynak, talaşlı imalat ve plastik şekil verme konusunda temel bilgilerin verildikten sonra hangi imal usulünün ne zaman seçilip kullanılabileceği konusunda öğrencileri örnekler ve çeşitli uygulamalarla bilgilendirilmesidir. |
Ders İçeriği |
İmalat nedir, ihtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisi, Temel imalat yöntemleri; döküm, döküm yöntemleri, birleştirme yöntemleri: sökülebilir birleştirmeler, sökülemez birleştirmeler, kaynak, kaynak çeşitleri: oksi-gaz kaynağı, ark kaynağı, MIG/MAG kaynağı, TIG/WIG kaynağı, Plastik Şekil Verme, talaşlı imalat yöntemleri, üretim yöntemlerinin karşılaştırılması ve üretim yönteminin seçimi. |
Ders Kaynakları |
Ders notları, http://web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Ahmet ARAL, İmal Usulleri Ders Notları İmal Usulleri, Selahaddin Anık, 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | İhtiyaç, Tasarım ve İmalat İlişkisi. Örnek ürünler | |
3 | Döküm yönteminin ilkeleri ve kum kalıba döküm | |
4 | Metal kalıba, basınçlı, hassas vb döküm yöntemleri, Döküm hataları ve kalıplama uygulaması | |
5 | Birleştirmeler ve çeşitleri, birleştirme elemanları, vidaların sınıflandılması | |
6 | Kaynak yönteminin ilkeleri ve yöntemleri | |
7 | Oksi-Asetilen gaz kaynağı, Elektrik ark kaynağı ve uygulaması | |
8 | Ara sınav | |
9 | MIG/MAG ve TIG/WIG kaynağı ve diğer kaynak çeşitleri | |
10 | Talaşlı imalat, kesme hızı ve devir sayısı ve hesaplamaları | |
13 | Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları | |
13 | Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları | |
13 | Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları | |
14 | Plastik Şekil Verme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İmalat, imal usulleri ve sınıflandırlamarı hakkında tanımlar yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Döküm ve çeşitleri hakkında bilgi verir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İhtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisini açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Talaşlı imalat ve yöntemleri hakkında bilgi verir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Birleştirmeleri ve kaynak ile ilgili kavramları açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İmalat, imal usulleri ve sınıflandırlamarı hakkında tanımlar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Döküm ve çeşitleri hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İhtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaşlı imalat ve yöntemleri hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birleştirmeleri ve kaynak ile ilgili kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |