EN
  • Anasayfa
  • MAK178 CNC Torna Teknikleri (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAK178 - CNC Torna Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
CNC Torna Teknikleri MAK178 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Özhan KITAY
Ders Veren
Amaç

Bu derste; CNC torna tezgahının tanıtılarak, yapılabilecek işler hakkında bilgi sahibi olunmasının ve CNC torna tezgahında üretilecek parçaların G kodlarının çıkarılmasının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

CNC torna tezgahların tarihsel gelişimi; CNC torna tezgahının mekanik yapısı; Hassasiyet ve tekrarlanabilirlik kavramları; CNC tezgahın işleme kapasitesinin incelenmesi; CNC tornada yapılabilecek işler; CNC torna operatörünün sorumlulukları; CNC tornada eksenler; Talaş kaldırma parametrelerinin hesaplanması; CNC’ de kullanılan G ve M kodları; G90, G71, G70, G72, G73, G74 ve G92 çevrimleri; Mutlak ve Artımsal koordinat sistemlerinin farklılıkları; Fanuc CNC kontrol ünitesinin tanıtımı ve fonksiyonlar

Ders Kaynakları MEGEP açık kaynakları ders kitaplarından derlenmiş ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 CNC torna tarihsel gelişimi Ders
2 CNC torna kısımlarının tanıtımı Ders
3 CNC torna günlük, haftalık, aylık ve yıllık bakımları Ders
4 Fanuc kontrol ünitesi fonksiyonları Ders
5 CNC tornalama işe uygun takım ve seçimi ve takım ayarları Ders
6 Mutlak ve artımsal kodlama farklılıkları Ders
7 G ve M kodlarının tanıtımı Ders
8 CNC kodlamaya giriş Ders
9 G90 çevrimi Ders
10 G71 çevrimi Ders
10 G71+G70 çevrimi Ders
10 G71+G70 çevrimi Ders
12 G72, G73, G74 çevrimleri Ders
13 G92 çevrimi Ders
14 CNC kodlamada tercihler ve alternatif stratejiler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
CNC torna tezgâhını tanıma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
CNC G ve M kodlarını öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Teknik resmi verilen parçanın G kodlarını oluşturma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
CNC torna tezgâhını tanıma 5 - 5 3 4 - - 4 3 - 4 3 -
CNC G ve M kodlarını öğrenme 5 - 5 - - - - - 3 - - 3 -
Teknik resmi verilen parçanın G kodlarını oluşturma 3 - 5 3 - - - - 4 - - 3 -