Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine Bilimi ve Elemanları | MAK106 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilme ve uygun elemanı seçebilme. |
Ders İçeriği |
Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemetler, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırılması, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplanması ve uygun elemanı seçilmesi. Makine sanayinde kullanılan elemanların mukavemet hesapları. |
Ders Kaynakları |
Makine Elemanları Cilt1, Cilt2, Akkurt, Mustafa
Makine Elemanları Cilt1, Cilt2, Bozacı, Atilla |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 6 | 12 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Birim Sistemleri- Makine Tasarımında Genel Esaslar | |
2 | Standartlar-Toleranslar ve Geçmeler | |
3 | Makine Elemanlarının Mukavemet Hesapları | |
4 | Makine Elemanı için Malzeme Seçimi | |
5 | Lehim Bağları- Yapıştırma Bağları | |
6 | Kaynak Bağları-Perçin Bağları | |
7 | Cıvata Bağları | Laboratuar Ders Problem Çözme |
8 | pim ve Pernolar | Laboratuar Ders Problem Çözme |
9 | Mil- Göbek Bağları | |
10 | Yaylar- Akslar- Miller | |
11 | Triboloji(Sürtünme-Yağlar ve Yağlama) | |
12 | Kaymalı Yataklar-Rulmanlar | Laboratuar Ders Problem Çözme |
13 | Kavramalar- Kayış Kasnak Mekanizmaları | |
14 | Dişli Çarklar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makine elemanlarında gerilmeleri belirlemek | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Makine elemanlarını sınıflandırabilme | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Cıvata bağları- pimler ve pernolar ile ilgili problemleri çözebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Birim sistemlerini tanıma ve kullanabilme | Yazılı Sınav | Sözlü Ders Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Temel mühendislik bilgilerinin makine elemanı tasarımında kullanılması yeteneğini kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine elemanlarında gerilmeleri belirlemek | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine elemanlarını sınıflandırabilme | 2 | 2 | - | 4 | 3 | - | - | - | 2 | - | - | - | - |
Cıvata bağları- pimler ve pernolar ile ilgili problemleri çözebilme | 2 | 2 | - | - | 5 | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Birim sistemlerini tanıma ve kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | - | - |
Temel mühendislik bilgilerinin makine elemanı tasarımında kullanılması yeteneğini kazanmak | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |