Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kesici Takım Teknolojisi | MAK131 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; talaşlı imalâtta takım tezgâhı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkiyi kavramaktır. |
Ders İçeriği |
Kesici takımların tarihsel gelişimi; Kesici takım malzemeleri; Kesici takımda olması gereken özellikler; Talaş kaldırmada kesici takımın şekli ve kesme parametrelerinin kesici takım üzerine etkileri; Kesici takım-Talaş ilişkisi; Kesici takım kodları; İşe uygun kesici takım seçme veya tasarımını yapma; Kesici takım seçimini etkileyen faktörler; Kesici takımın maliyetine etki eden faktörler; Kesici takımlarda aşınma mekanizmaları; Talaşlı imalatta takım tezgahı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkinin analizi |
Ders Kaynakları |
ders notları
MEGEP açık kaynak ders kitaplarından derlenmiş ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
1 | Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Kesici Takım Malzemeleri | Laboratuar |
3 | Kesici Takım Malzemeleri | Laboratuar |
5 | Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | Laboratuar |
6 | Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | Laboratuar |
9 | Kesici takım seçim kriterleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kesici takım seçim kriterleri | |
10 | Takım Ömrü ve Aşınmalar | Laboratuar Sözlü |
10 | Takım Ömrü ve Aşınmalar | Laboratuar Sözlü |
14 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
13 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
14 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Takım Ömrü ve Aşınmalar | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aşınma Tipleri | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Takım Ömrü ve Aşınmalar | 4 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - |
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aşınma Tipleri | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |