EN
  • Anasayfa
  • MAK131 Kesici Takım Teknolojisi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAK131 - Kesici Takım Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kesici Takım Teknolojisi MAK131 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Özhan KITAY
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı; talaşlı imalâtta takım tezgâhı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkiyi kavramaktır.

Ders İçeriği

Kesici takımların tarihsel gelişimi; Kesici takım malzemeleri; Kesici takımda olması gereken özellikler; Talaş kaldırmada kesici takımın şekli ve kesme parametrelerinin kesici takım üzerine etkileri; Kesici takım-Talaş ilişkisi; Kesici takım kodları; İşe uygun kesici takım seçme veya tasarımını yapma; Kesici takım seçimini etkileyen faktörler; Kesici takımın maliyetine etki eden faktörler; Kesici takımlarda aşınma mekanizmaları; Talaşlı imalatta takım tezgahı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkinin analizi

Ders Kaynakları ders notları
MEGEP açık kaynak ders kitaplarından derlenmiş ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar Tartışmalı Ders Laboratuar
1 Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar Tartışmalı Ders Laboratuar
3 Kesici Takım Malzemeleri Laboratuar
3 Kesici Takım Malzemeleri Laboratuar
5 Tek uçlu bir kesici takım geometrisi Laboratuar
6 Tek uçlu bir kesici takım geometrisi Laboratuar
9 Kesici takım seçim kriterleri
8 Ara Sınav
9 Kesici takım seçim kriterleri
10 Takım Ömrü ve Aşınmalar Laboratuar Sözlü
10 Takım Ömrü ve Aşınmalar Laboratuar Sözlü
14 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar Laboratuar
13 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar Laboratuar
14 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Takım Ömrü ve Aşınmalar Yazılı Sınav Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Aşınma Tipleri Yazılı Sınav Gösterim Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi 4 - 4 - - - - - - - - - -
Takım Ömrü ve Aşınmalar 4 - - - - - - 3 3 - - - -
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar 5 - - 4 - - - - - - - - -
Aşınma Tipleri 3 - - - - - - - 4 - - - -