| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Matematik | MAK132 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali Galip MUMCU |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Özhan KITAY |
| Amaç |
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, sayılar, kümeler, fonksiyonlar, cebirsel uygulamalar, oran-orantı, olasılık |
| Ders Kaynakları |
Ders notları, konu anlatımlı kitaplar ve soru bankaları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kümeler | Ders Gösterim |
| 2 | Küme Uygulamaları | Ders Gösterim |
| 3 | Sayılar | |
| 4 | Sayılarla ilgili uygulamalar, oran, orantı | Ders Gösterim |
| 5 | Cebire giriş, üstler ve kökler, üs alma kuralları | Ders Gösterim |
| 6 | Çarpanlar ve çarpanlara ayırma, logaritma | Ders Gösterim |
| 7 | Denklemler ve çözümleri | Ders Gösterim |
| 8 | Genel Tekrar | Ders Gösterim |
| 9 | Eşitsizlikler | Ders Gösterim |
| 10 | Eşitsizlik uygulamaları | Ders Gösterim |
| 11 | Bağıntı, fonksiyonlar | Ders Gösterim |
| 12 | 1. dereceden fonksiyon grafikleri | Ders Gösterim |
| 13 | 2. dereceden fonksiyon grafikleri | Ders Gösterim |
| 14 | Olasılık ve olasılık uygulamaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mesleğinde olasılık ile ilgili uygulamalar yapmak. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kümeler ve sayılar ile ilgili işlemleri mesleğinde uygulamak | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapmak | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleğinde olasılık ile ilgili uygulamalar yapmak. | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Kümeler ve sayılar ile ilgili işlemleri mesleğinde uygulamak | 3 | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapmak | 5 | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - |