Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama | MAK265 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Ders Veren | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Amaç |
Öğrencilerin, derslerde öğrendikleri teorik bilgiler ışığında seçilen bir konu ile ilgili araştırma yapmak. Bilgi toplamak, ele alınan konu üzerinde tasarım ve analiz aşamalarını kavramak ve yaptığı çalışmayı belirli formatta yazmak ve sunmaktır. |
Ders İçeriği |
Seçilen bir konudaki araştırmanın tanıtılması, fonksiyonel blok diyagramı, blokların açıklanması, boyutlandırılması, malzeme ve fiyat listesinin hazırlanması gibi kısımlardan oluştuğunu söyler. Araştırma ve kaynak taraması yapar, elde ettiği bilgileri çalışma konusuna uygular. Laboratuvarda konusu ile ilgili deney yapar. |
Ders Kaynakları |
İmalat İşlemleri
Makine atölyesinde yapılan uygulamalar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atölyede temel araç-gereçler | Laboratuar |
2 | Ölçme alatleriyle uygulamalar yapma | Tartışmalı Ders Laboratuar Sözlü |
3 | İmalat yöntemelerinin temel prensipleri | Laboratuar Sözlü |
4 | Teknik resim okuma becerisi | Laboratuar |
5 | Çalışma konusunun belirlenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Çalışma konusu ile ilgili araştırma | Beyin Fırtınası Laboratuar |
7 | Çalışma ile ilgili proje oluşturma | Beyin Fırtınası Laboratuar |
8 | Arasınav | Laboratuar |
9 | Proje konusu ile ilgili sunum hazırlama | Sözlü |
13 | Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları | Laboratuar |
13 | Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları | Laboratuar |
13 | Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları | Laboratuar |
13 | Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları | Laboratuar |
14 | Projenin sunulması ve değerlendirme | Küçük Grup Tartışması Seminer Laboratuar Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teorik bilgileri, seçilmiş bir konu üzerinde kullanabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Seçilen konu ile ilgili araştırma yapabilme, bilgi toplayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Seçilen konunun tasarım ve analizinde dikkat edilecek özellikleri ve işlem sırasını kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yaptığı çalışmayı belirli formatta yazabilme ve sunabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teorik bilgileri, seçilmiş bir konu üzerinde kullanabilme. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seçilen konu ile ilgili araştırma yapabilme, bilgi toplayabilme | 5 | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - |
Seçilen konunun tasarım ve analizinde dikkat edilecek özellikleri ve işlem sırasını kavrayabilme | 5 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Yaptığı çalışmayı belirli formatta yazabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |