EN
  • Anasayfa
  • MAK265 Mesleki Uygulama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK265 - Mesleki Uygulama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Uygulama MAK265 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Özhan KITAY
Ders Veren Öğr. Gör. Özhan KITAY
Amaç

Öğrencilerin, derslerde öğrendikleri teorik bilgiler ışığında seçilen bir konu ile ilgili araştırma yapmak. Bilgi toplamak, ele alınan konu üzerinde tasarım ve analiz aşamalarını kavramak ve yaptığı çalışmayı belirli formatta yazmak ve sunmaktır.

Ders İçeriği

Seçilen bir konudaki araştırmanın tanıtılması, fonksiyonel blok diyagramı, blokların açıklanması, boyutlandırılması, malzeme ve fiyat listesinin hazırlanması gibi kısımlardan oluştuğunu söyler. Araştırma ve kaynak taraması yapar, elde ettiği bilgileri çalışma konusuna uygular. Laboratuvarda konusu ile ilgili deney yapar.

Ders Kaynakları İmalat İşlemleri
Makine atölyesinde yapılan uygulamalar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Uygulama 1 10
Uygulama 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Atölyede temel araç-gereçler Laboratuar
2 Ölçme alatleriyle uygulamalar yapma Tartışmalı Ders Laboratuar Sözlü
3 İmalat yöntemelerinin temel prensipleri Laboratuar Sözlü
4 Teknik resim okuma becerisi Laboratuar
5 Çalışma konusunun belirlenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
6 Çalışma konusu ile ilgili araştırma Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Çalışma ile ilgili proje oluşturma Beyin Fırtınası Laboratuar
8 Arasınav Laboratuar
9 Proje konusu ile ilgili sunum hazırlama Sözlü
13 Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları Laboratuar
13 Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları Laboratuar
13 Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları Laboratuar
13 Proje ile ilgili laboratuvar çalışmaları Laboratuar
14 Projenin sunulması ve değerlendirme Küçük Grup Tartışması Seminer Laboratuar Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teorik bilgileri, seçilmiş bir konu üzerinde kullanabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Seçilen konu ile ilgili araştırma yapabilme, bilgi toplayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Seçilen konunun tasarım ve analizinde dikkat edilecek özellikleri ve işlem sırasını kavrayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yaptığı çalışmayı belirli formatta yazabilme ve sunabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Teorik bilgileri, seçilmiş bir konu üzerinde kullanabilme. 5 4 4 4 3 - - - - - - - -
Seçilen konu ile ilgili araştırma yapabilme, bilgi toplayabilme 5 - 4 - - - - - 5 - - 5 -
Seçilen konunun tasarım ve analizinde dikkat edilecek özellikleri ve işlem sırasını kavrayabilme 5 - 4 - - - - 4 - - - - -
Yaptığı çalışmayı belirli formatta yazabilme ve sunabilme - - - - - - - - - - - - 5