Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | MAK220 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin, iş kazaları ve meslek hastalıkları nedenlerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmaya yönelik bilgi ve beceri edinerek iş yerinde güvenlik önlemlerini tespit edebilmesini, işçi sağlığı ve iş güvenliği mevzuatı konusunda bilgi edinerek iş yerindeki uygulamalarla değerlendirilebilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
İş Sağlığı ve Güvenliği
Mustafa Altın , Şakir Taşdemir
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi | Ders |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin genel olarak önemi, iş kazası ve meslek hastalıklarının işçiler açısından maliyetleri | Ders |
3 | İş kazası ve meslek hastalıklarının işverenler ve ülke ekonomisi açısından maliyetleri, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenleri | Ders |
4 | İş kazalarına ve işçi sağlığı sorunlarına karşı alınabilecek önlemler, ülkemizde iş sağlığı ve güvenliğinden sorumlu kuruluşlar | Ders |
5 | Ülkemizde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlar | Ders |
6 | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevzuat | Ders |
7 | konu tekrarı ve Ara sınav | Ders |
8 | İşverenin işçiyi gözetme borcu ve işverenin sorumluluğunun kaynakları ve türleri | Ders |
9 | İşverenin sorumluluğunun hukuki niteliği | Ders |
10 | İşverenin sorumluluğunun koşulları ve bunun diğer sorumluluk hâlleriyle karşılaştırılması | Ders |
11 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan maddi tazminat ve işçinin ölümü hâlinde destekten yoksun kalma tazminat davaları | Ders |
12 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan manevi tazminat davaları ve iş güvenliği tedbirlerini almayan işverenlere uygulanacak kamu hukuku yaptırımları | Ders |
13 | Türkiye’de iş güvenliği denetimi ve uluslararası mevzuatta iş sağlığı ve güvenliği | Ders |
14 | Konu tekrarı ve final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili kavramları ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenlerini ve iş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı alınabilecek önlemleri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliğinden sorumlu kuruluşları, iş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları ve iş güvenliğine ilişkin mevzuatın genel yapısını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İş sağlığı ve güvenliği önlemlerini almayan işverenlere uygulanacak kamu hukuku yaptırımlarını ifade edebilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İş kazası ve meslek hastalığından doğan tazminat davalarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili kavramları ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenlerini ve iş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı alınabilecek önlemleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliğinden sorumlu kuruluşları, iş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları ve iş güvenliğine ilişkin mevzuatın genel yapısını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sağlığı ve güvenliği önlemlerini almayan işverenlere uygulanacak kamu hukuku yaptırımlarını ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazası ve meslek hastalığından doğan tazminat davalarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |