EN
  • Anasayfa
  • MAK264 Metal Kesme Teorileri (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAK264 - Metal Kesme Teorileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Metal Kesme Teorileri MAK264 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Özhan KITAY
Ders Veren
Amaç

İmalat yöntemlerini tanır, İmalat resmi çizmenin önemini kavrar, imalat resmine bağlı kalarak parça işler, Ölçme ve kontrol aletlerinin önemini kavrar, imalat yöntemleriyle ilgili temel hesaplama yöntemlerini öğrenir.

Ders İçeriği

İmalat yöntemlerinin tanıtılması; atölyede tezgâhlarda uygulamalar yapılması, imalat yöntemi seçimi, ölçme aletlerinin kullanılması, imalat resmi okuma

Ders Kaynakları Ders notları ve Atölye uygulamaları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İmalat yöntemlerinin tanıtılması Tartışmalı Ders
2 Ölçme aletlerinin kullanılması ve okunması Tartışmalı Ders Laboratuar
3 Temel imalat resmi okuma uygulamaları Tartışmalı Ders Laboratuar
4 Tasarlanan bir parçanın imalat resminin oluşturulması Tartışmalı Ders Laboratuar
5 Proje seçimi Tartışmalı Ders Laboratuar
6 Tornalama yöntemi prensipleri Tartışmalı Ders Laboratuar
7 Atölyede torna uygulamaları Tartışmalı Ders Laboratuar
7 Atölyede torna uygulamaları Tartışmalı Ders Laboratuar
9 Frezeleme yöntemi prensipleri Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Atölyede freze uygulamaları Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Atölyede freze uygulamaları Tartışmalı Ders Laboratuar
12 İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması Tartışmalı Ders Laboratuar
12 İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Proje sunumları Tartışmalı Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tornacılık Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Frezecilik Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kesici takım özelliklerini kavrama Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Teknik resmi okuyup imalata uyarlama Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Matkap ve taşlama motoru uygulamaları Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tornacılık 5 - 4 4 3 - 4 4 5 - 5 4 -
Frezecilik 5 - 4 4 3 - 4 4 5 - 5 4 -
Kesici takım özelliklerini kavrama 5 - 4 5 3 - 2 4 4 - 4 4 -
Teknik resmi okuyup imalata uyarlama 4 4 5 - - - - 5 3 - - 4 -
Matkap ve taşlama motoru uygulamaları 5 - 4 4 3 - 4 4 5 - 5 4 -