Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atölye İşlemleri | MAK266 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasarımda karşılaşılacak temel mukavemet bilgilerini kavrayabilmek, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilmek, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilmek ve uygun elemanı seçebilmek yeterliklerinin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Temel freze işlemleri, Temel tornalama işlemleri, Freze tezgâhlarında iş parçası bağlama yöntemleri, Torna tezgâhlarında iş parçası bağlama yöntemleri, Üniversal freze tezgâhlarında temel frezeleme |
Ders Kaynakları |
Makine Bilimi ve Elemanları-Fatih C.BABALIK Kadir ÇAVDAR
Özcan Şefik, Bulut Halil (1993) Atelye ve Teknoloji Meslek Bilgisi 1-2-3, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme ve kontrol aletleri bilgi ve beceri işlemleri ve ölçme işlemleri yapma | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Üniversal freze tezgâhı ve türlerinin kullanabilme, | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
3 | Frezeleme bilgi, beceri işlemlerini kavrayabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Kullanılan takım ve tutucularını kullanabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Temel bölme işlemlerini yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Çevresel ve doğrusal bölme işlemlerini yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Çevresel ve doğrusal bölme işlemlerini yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Çevresel ve doğrusal bölme işlemlerini yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Çevresel ve doğrusal bölme işlemlerini yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Büyük adımlı helis imalatı yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Küçük adımlı helis imalatı yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Dişli hesapları ve türlerinin imalatının yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Dişli hesapları ve türlerinin imalatının yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Dişli hesapları ve türlerinin imalatının yapabilme | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üniversal freze tezgâhlarında temel frezeleme bilgi ve beceri işlemleri yapabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Freze tezgâhlarında kullanılana takım ve tutucular hakkında bilgilenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Freze tezgâhlarında iş parçası bağlama yöntemlerinin kullanabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Üniversal freze tezgâhlarında dişli imalatı yapabilme,; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üniversal freze tezgâhlarında temel frezeleme bilgi ve beceri işlemleri yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Freze tezgâhlarında kullanılana takım ve tutucular hakkında bilgilenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Freze tezgâhlarında iş parçası bağlama yöntemlerinin kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üniversal freze tezgâhlarında dişli imalatı yapabilme,; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |