Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistem Bakımı | MAK268 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere bakım ve onarım ile ilgili yeterlik kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bakım onarım, merkezi ve yerinde bakım, yağlama, arıza tespiti. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bakım ve Onarım kavramlarına giriş, temel kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Bakım ihtiyacı, bakımın sınıflandırılması | Sözlü Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Merkezi, yerinde ve karma bakım yaklaşımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Bakım yaklaşımlarının karşılaştırılması ve uygun bakım yönetiminin seçiminde etkili faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Sürelerine göre bakım sınıfları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bakım takvimi ve talimatlarının hazırlanması | Grup Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Katalogların okunması ve hazırlanması | Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Ders |
8 | Yağlama sistemleri | Gösterim Laboratuar Ders |
9 | Sızdırmazlık elemanları | Gösterim Laboratuar Ders |
10 | Aktarma elemanları | Gösterim Laboratuar Ders |
11 | Kaldırma ve taşıma elemanları | Gösterim Laboratuar Ders |
12 | Arıza tespiti | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Ders |
13 | Arıza giderilmesi | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
14 | Bakım ve onarım ile ilgili örnek uygulamlar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakım ve Onarım kavramlarına giriş, temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Laboratuar Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bakım takvimi ve talimatlarının hazırlamayı öğretmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Laboratuar Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bakım ve onarım ile ilgili uygulamaları yapabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Laboratuar Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakım ve Onarım kavramlarına giriş, temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bakım takvimi ve talimatlarının hazırlamayı öğretmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bakım ve onarım ile ilgili uygulamaları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |