Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | MAK275 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes KARABULUT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
1. Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, 2. Etik ve ahlak kavramları, 3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler, 4. Etik düzeyleri, 5. Etik kuralları, 6. Etik sistemleri, 7. Etik Davranış, 8. Meslek etiği, 9. İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar, 10. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları, 11. İşletme etiği, 12. Sosyal sorumluluk kavramı, 13. Etik 14. Liderlik; |
Ders Kaynakları |
Tatlı A., Dilek, M. ve Görmez, İ., (2019). Etik ve İnsani Değerler, Hilal ofset matbaası 3. baskı, ISPARTA
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | Tartışmalı Ders |
2 | Etik ve ahlak kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Etik düzeyleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Etik kuralları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Etik sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Etik Davranış | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Meslek etiği | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İletme etiği | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sosyal sorumluluk kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Liderlik | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etik sistemleri sınıflandırabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecekti | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik sistemleri sınıflandırabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecekti | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |