EN
  • Anasayfa
  • MAK277 Kalıp Teknolojisi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAK277 - Kalıp Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kalıp Teknolojisi MAK277 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR
Ders Veren
Amaç

Kalıp ve kalıp elemanlarını tanıtarak kalıp tasarımı ile ilgili esasları öğretmek. Değişik sac parçaların sac metal kalıp tasarımının yapılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kalıpçılığın Tanımı ve Sınıflandırılması, Kalıp Setini Oluşturan Elemanlar ve Bazı Kalıp Tasarımları; Kalıp Elemanlarının Montajı; Şerit Malzeme Hazırlama Yöntemi; Kalıplama Kuvveti, Kalıp İşi ve Kalıplarda Kuvvet Analizi; Sac Metal Kalıplarının Sınıflandırılması; Kesme kalıpları, bükme kalıpları, çekme kalıpları ve diğer kalıplama şekilleri.

Ders Kaynakları Callister, William D, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Giriş, John Wiley ve Sons HI * Whelan, Tony. Polimer Teknolojisi Sözlüğü Springer, 1994.
Bryce, Douglas M. Plastik Enjeksiyon Kalıplama: Üretim Süreci Temelleri. KOBİ, 1996.
Yakup ERİŞKİN (1986), Uygulamalı Sac Metal Kalıp Konstrüksiyonu, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara
Callister, William D, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Giriş, John Wiley ve Sons HI * Whelan, Tony. Polimer Teknolojisi Sözlüğü Springer, 1994.
Bryce, Douglas M. Plastik Enjeksiyon Kalıplama: Üretim Süreci Temelleri. KOBİ, 1996.
Yakup ERİŞKİN (1986), Uygulamalı Sac Metal Kalıp Konstrüksiyonu, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çizim programlarını tanıtmak Tartışmalı Ders
2 SolidWork ile uygulama Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 SolidCam programının kurulması Gösterim
4 Cam ekranının oluşturulması Seminer
5 Kalıp Parça stokunun belirlenmesi Sözlü
6 Talaşlı işleme parametrelerinin belirlenmesi Sözlü
7 Kalıp geometrisinin belirlenmesi Panel
8 ara sınav Panel
14 Simülasyon ve izleme Sözlü
10 İşleme Sözlü
11 Simatron programinın tanıtılması Sözlü
12 kalıp malzemeleri Sözlü
13 Işleme parametrelerinin belirlenmesi Sözlü
14 Simülasyon ve izleme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - - -
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme - - - - - - - - - - - - -
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme - - - - - - - - - - - - -
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - - -
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - - -
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme - - - - - - - - - - - - -
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme - - - - - - - - - - - - -
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - - -