Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isıl İşlem Teknolojisi | MAK202 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Amaç |
1.Endüstriyel hayatın en önemli ve vazgeçilmez bir malzemesi olan çeliğe istenilen mekanik özellikleri kazandırmak için gerekli olan tavlama, meneviş verme ve sertleştirme işlemlerini kavrayabilme ve bu yöntemleri uygulayabilme 2.Sertleştirme sonrasında elde edilen malzemenin sahip olduğu nitelikleri test etme ve uygun ısıl işlem yöntemine karar verebilme. |
Ders İçeriği |
Çeliğin yapısı, çeliklere uygulanan ısıl işlemler; difüzyon tavlaması, normalizasyon tavlaması, sertleştirme tavlaması, kaba tane tavı ,yeniden billurlaşma tavı, yumuşatma tavlaması, yüzey ısıl işlemleri, çelik dışı malzemelere uygulanan ısıl işlemler. |
Ders Kaynakları |
Prof. Seitnik, E.S. Anık (çev.) Wolfgang Weissbach
Adnan Tekin (çev.) Thelning, K.E., Çelik ve Isıl İşlemi, Bofors El Kitab AKDOĞAN EKER, A 2008 Malzeme Bilgisi IDers Notları YTÜ Malzeme Bilgisi Prof.Dr. Ahmet Çetin CAN Birsen Yayınevi İST 2006 Malzeme Bilgisi ve Muayenesi, Birsen Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1984 EKER B. 2008 Malzeme Ders NOTLARI Metallerin Isıl İşlem Teorisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2005 - 2006 2006 - 2007 2003 - 2004 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş-Demirin Kristal Yapısı | |
2 | Demir-Karbon Denge Diyagramı | |
3 | TTT Diyagramları | |
4 | Temel Isıl İşlemler (Tavlama İşlemleri) | |
5 | Temel Isıl İşlem (Tavlama) | |
6 | Temel Isıl İşlemler (Kütlesel Sertleştirme İşlemleri) | |
9 | Temel Isıl İşlemler (Yüzey Sertleştirme İşlemleri) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Isıl İşlemler (Yüzey Sertleştirme İşlemleri) | |
10 | Sertleşebilirlik | |
11 | Sertleşme Derinliği Hesaplamaları | |
13 | Isıl İşlem Uygulaması | |
13 | Isıl İşlem Uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |||
Matematik, fen bilimleri ve mesleki konularda alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve mesleki konularda alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |