EN
  • Anasayfa
  • MAK239 Makine Tasarımı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK239 - Makine Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makine Tasarımı MAK239 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA
Ders Veren Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA
Amaç

Malzeme Seçimi, tasarım kriterleri hakkında genel bilgi. Bir parçanın veya makinenin tasarımında genel özelliklerini kavrayabilme, Üretimi gerçekleştirilecek parça makine için ön araştırma yapabilme, Benzeri yapılmış parça ve makineler üzerinde inceleme yapabilme.

Ders İçeriği

Malzeme Seçimi, İmalatta Dikkate Alınması Gereken Hususlar

Ders Kaynakları Prof.Dr.İsmail Cürgül Makina Tasarımı ve Şekillendirme Tekniği,Kocaeli,Birsen Yayınevi
Malzeme ve Tasarım
Makina Tasarımı ve Şekillendirme Tekniği
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 6 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 16 1 16
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malzeme Seçimi
2 Üretimi gerçekleştirilecek parça makine için ön araştırma
3 Parça ve makineler üzerinde inceleme Vaka Çalışması Gösterim Laboratuar Sözlü
5 Parçanın ve makinenin şematik resmini çizme Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Sözlü
5 Parçanın ve makinenin şematik resmini çizme Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Sözlü
6 Tasarım için uygun özelliklerde malzemeyi seçme Gösterim Benzetim Laboratuar Sözlü
7 Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme Problem Çözme Sözlü
7 Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme Problem Çözme Sözlü
9 Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü
10 Tasarlanacak parçaların montaj resimlerinin krokisini ayrı ayrı çizebilme. Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü
11 Üretilen parçaların birleştirilmesinde kaynak, lehim, cıvatalı bağlantılarından uygun olanını seçme Grup Çalışması Laboratuar Sözlü
12 Üretilen parçaların birleştirilmesi Grup Çalışması Laboratuar
13 Uygun özelliklerde motor, redüktör ve elektrik güç kaynağı ve diğer elemanları seçme Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü
14 Montaj Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Makina Elemanlarının tasarımında mukavemet ve malzeme bilgisi ile ilgi kurabilme Yazılı Sınav Problem Çözme Benzetim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Talaşlı imalat ile elde edilecek parçaların tasarımında dikkat edilecek hususları öğrenir uygular Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Gösterim Laboratuar Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tasarım temel ilkelerini ve tasarım çeşitlerini öğrenir. Norm seriler, genel şekillendirme kuralları, toleranslar uygulamalarını öğrenir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Problem Çözme Gösterim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tasarımda maliyetin önemini kavrar; Kazanılan bilgiler ışığında değişik tasarımları analiz edebilir. Yazılı Sınav Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Makina Elemanlarının tasarımında mukavemet ve malzeme bilgisi ile ilgi kurabilme - - - 3 - - - - - - - - -
Talaşlı imalat ile elde edilecek parçaların tasarımında dikkat edilecek hususları öğrenir uygular 4 - - - - - - - - - - - -
Tasarım temel ilkelerini ve tasarım çeşitlerini öğrenir. Norm seriler, genel şekillendirme kuralları, toleranslar uygulamalarını öğrenir 1 3 2 3 - - - 4 - - - - -
Tasarımda maliyetin önemini kavrar; Kazanılan bilgiler ışığında değişik tasarımları analiz edebilir. - 2 3 - - - 1 3 3 - - 2 -